SQL-server update problem
Fra : Morten Snedker

Dato : 15-04-02 14:38

Jeg har følgende kode i en access-database:

---kode---
con.Open strConnect
con.Execute strSQL
con.Close

Set con = New ADODB.Connection
con.Open strConnect

With rs
.CursorLocation = adUseClient
.CursorType = adOpenDynamic
.LockType = adLockOptimistic
End With

---kode slut---

Execute-kommandoen opretter tabellen med dét navn, som ligger i
variablen TableName. Problemet er, at på det tidspunkt jeg forsøger at
åbne den, er tabel-container ikke opdateret.

Går jeg i database-vinduet og trykker F5 (opdater), så kommer tabellen
frem i database-vinduet, og den markerede linie fejler ikke længere.

Nogen idé til et krumspring, så jeg kan benytte min rs.Open
umiddelbart efter at have oprettet tabellen?

mvh
Morten Snedker

Fra : Morten Snedker

Dato : 15-04-02 14:48

On Mon, 15 Apr 2002 15:37:33 +0200, Morten Snedker
<morten.nospam@dbconsult.dk> wrote:

> [...]

Never mind....ordet FROM gør magisk udslag på mit problem..tsk!

<går ud i verden med hunden og ilter hjernen lidt>

/Snedker

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-04-02 14:51

Morten Snedker <morten.nospam@dbconsult.dk> skrev:

> con.Close
>
> Set con = New ADODB.Connection
> con.Open strConnect

Er det ikke resursespild at lukke og åbne igen? Kan man ikke bare
bruge
   con.Execute strSql

   set rs = con.Execute selectSQL

> With rs
> .CursorLocation = adUseClient
> .CursorType = adOpenDynamic
> .LockType = adLockOptimistic

Det er ikke til at se præcis hvad du har i din TableName, men det
ser ud som om der mangler et FROM.

> Execute-kommandoen opretter tabellen med dét navn, som ligger
> i variablen TableName. Problemet er, at på det tidspunkt jeg
> forsøger at åbne den, er tabel-container ikke opdateret.

Prøv med connectionobjektets requery-metode (og hold det til samme
connection hvis det er muligt).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 15-04-02 15:05

> [...]

>Nogen idé til et krumspring, så jeg kan benytte min rs.Open
>umiddelbart efter at have oprettet tabellen?

Med DAO ville jeg forsoege Tabledefs.Refresh - og derudover vaere godt
mopset paa Mr. Gates (endnu en gang).

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks