Hvordan sætter jeg G6 ftp server op med fa~
Fra : trianh

Dato : 15-04-02 13:32

Hej
Jeg har adsl hos cybercity, med en route 677, og får fast IP. Hvordan
kan jeg sætte min G6 ftp
server op så mine venner kan logind på min server udefra?
(Jeg har prøvet engang, jeg kan kun logind fra selv maskine ved at bruge
cuteftp, men med sammen IP-adresse,
sammen user, sammen adgangskode kan jeg desværre ikke log ind fra en
anden maskine).
Tak for hjælp
en begynder

http://www.kandu.dk/

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-04-02 13:33

"trianh" <trianh.news@kandu.dk> wrote in news:oHzu8.26200$567.1091964
@news000.worldonline.dk:

> Hej
> Jeg har adsl hos cybercity, med en route 677, og får fast IP. Hvordan
> kan jeg sætte min G6 ftp
> server op så mine venner kan logind på min server udefra?

Prøv at spørge i news:cybercity.xdsl

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-02 20:07

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message

> Prøv at spørge i news:cybercity.xdsl

Hvorfor det ?
Er det et CyberCity-specifikt spørgsmål ?

--
Mvh HAA

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-04-02 20:34

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in news:3cbb24e8$0$58742
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

Hej Henrik

> Hvorfor det ?
> Er det et CyberCity-specifikt spørgsmål ?

Fra fundatsen: "gruppen er ikke beregnet til diskussion af netværksteknik
eller software."

Jeg kunne dog godt have henvist til en gruppe i dk-hierakiet, men valgte
cybercity.xdsl da kunden er fra Cybercity og fordi at cybercity-kunder
altid, meget hurtigt, får et brugbart svar i de interne grupper.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-02 21:13

> [...]
> cybercity.xdsl da kunden er fra Cybercity og fordi at cybercity-kunder
> altid, meget hurtigt, får et brugbart svar i de interne grupper.

Det lyder sq godt...måske man skulle skifte ;)

Personligt ville jeg nok have valgt at henvise til 'rtfm', da det hverken er
CyberCity eller xdsl-specifikt-spørgsmål.

--
Mvh HAA.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-04-02 21:17

> Det lyder sq godt...måske man skulle skifte ;)

Du vil næppe fortryde det :)

> Personligt ville jeg nok have valgt at henvise til 'rtfm', da det
> hverken er CyberCity eller xdsl-specifikt-spørgsmål.

Jah, det er muligt. Men jeg ved dog at man i bemeldte gruppe får hjælp til
opsætning af router.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-02 21:26

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in

> Du vil næppe fortryde det :)

Hulk...hulk...udbudet af xdsl-udbyder her hvor jeg bor er ikke særligt
prangende...TDC eller intet :(
[og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]...men det er jo trods alt
bedre end intet.

--
Mvh HAA:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-04-02 21:35

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> [og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]

aha, så du boede der altså inden udbuddet af ADSL blev begrænset til
TDC, eller hvordan skal den forstås?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-02 22:24

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
>
> aha, så du boede der altså inden udbuddet af ADSL blev begrænset til
> TDC, eller hvordan skal den forstås?

Jeg flyttede hertil i 1992...før xdsl blev udbudt her i DK....deraf 'jeg
kom jo først !'

Og da jeg syntes godt om at bo væk fra storby-larmen...deraf 'og jeg
flytter mig ikke'

Men det virker nu udemærket, min BT'er

--
Mvh HAA:

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 15-04-02 21:34

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in news:3cbb3737$0$23812
> [...]

> prangende...TDC eller intet :(
> [og jeg flytter mig ikke....jeg kom jo først !]...men det er jo trods alt

Haha, ja det er problematisk når man ønsker god ADSL i randområder. Men
Orange kom aldrig ud på din central?

Hvor mange centraler nåede de ("i") egentlig at komme ud på?

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 15-04-02 22:28

> Haha, ja det er problematisk når man ønsker god ADSL i randområder. Men
> Orange kom aldrig ud på din central?

Nej, de holdt sig på de mest befolkede områder i fase 1....men meningen var
jo at der skulle udbygges væsentligt....'landsdækkende'.

> Hvor mange centraler nåede de ("i") egentlig at komme ud på?

Antallet er sikkert offentligt kendt..??..men hvis jeg skriver det, så er
det sikkert klassificeret som et brud på tavshedspligten :)
[murphy's lov gælder stadig ]

--
Mvh HAA:

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 16-04-02 14:09

Hej NN

Ved du hvordan din router er konfigureret?? Routeren skal være åben på port
21. Hvis du eksempelvis prøver at logge ind via din browser ved at skrive
den IP efterfulgt af :21 Så skulle du få en login skærm.Får du den??

Steffen
Hjælp til netværket : www.s-p.dk

Fra : trianh

Dato : 15-04-02 19:48