Login system m. cookies
Fra : Christian Sparre

Dato : 15-04-02 13:06

Hejsa NG

Jeg kunne godt tænke mig et link til en allerede lavet PHP script (login
sys) som benytter cookies, så brugeren ikke behøver at logge ind igen en
time efter f.eks.

Eller hvis en eller anden ville smide en kodestump her med lidt
forklaring... :)

//SparreZ

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 15-04-02 13:51

Davs

> Eller hvis en eller anden ville smide en kodestump her med lidt
> forklaring... :)

En hurtig lille forklaring:

Når du laver din brugergodkendelse smider du en kage, og ved senere
sideskift spørge du, om kagen eksisterer.

Login:
if ( $bruger_er_fjong )
{
set_cookie("cookie_navn", "cookie_indhold");
}

Så har du sat en cookie, der lever lige så længe som browseren (hvis den
skal leve længere skal du osse bruge 3 argument til set_cookie).

Andre sider:
if ( isset($cookie_navn) && ( $cookie_navn == "cookie_indhold" ) )
{
echo "du må gerne se siden";
}
else
{
echo "du er en bøv";
}

Det var en lidt overfladisk (meget overfladisk) gennemgang af et
login-system a la mit eget - hvis du vil ha' mere, så sig til :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Christian Sparre

Dato : 15-04-02 15:10

Mange tak det vr godt.....så må jeg nemli selv sidde og rode lidt

det lære man jo mest ved :)

//SparreZ

Fra : Christian Sparre

Dato : 15-04-02 15:12

Øhh kan du ikke lige forklare mig hvordan jeg integrere det med en mysql
database med bruger informationerne ??

Fra : wheeeeeeee

Dato : 15-04-02 17:11

> Øhh kan du ikke lige forklare mig hvordan jeg integrere det med en mysql
> database med bruger informationerne ??

den del der tjekker om "brugeren er fjong", tilpasser du til en database. Fx

if($bruger_er_fjong) laves til

-------------
if(bruger_er_fjong($detbrugernavnsombrugerenharskrevt,
$detpasswordsombrugerenharskrevet))
----------------
hvor følgende funktion bruges:
-------------
function bruger_er_fjong($username, $password) {
if ($username == "christian" and $password=="sparre") return true;
else return false;
}
Så ændrer du simpelthen blot bruger_er_fjong() funktionen.

du laver fx en SELECT password WHERE brugernavn=indtastetbrugernavn
if $databaseresultatet==$detindtastedepassword, return true, else return
false

P.S. svar under det du citerer, please

Fra : Thomas Schulz

Dato : 15-04-02 17:16