7 volt tricket med kun 3 ledninger?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 12:22

På eks her: http://www.cpemma.fsnet.co.uk/7volt.html er det vist med 4
ledninger til blæseren. Jeg har 3, en blå, en sort og en rød. Hvad skal jeg
gøre for at få min blæser ned på 7 volt?
Jeg har en P4.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-02 12:53

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> gøre for at få min blæser ned på 7 volt?

Du har 3? Du mener fra køleren, ikke?
Den angivne 4 ledninger er dem, der går fra PSU'en til harddisk/cdom. Du
skal trække de 7 volt herfra.

/Chr

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 13:14

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> Du har 3? Du mener fra køleren, ikke?
> Den angivne 4 ledninger er dem, der går fra PSU'en til harddisk/cdom. Du
> skal trække de 7 volt herfra.

Ok, så er jeg slet ikke med. Hvordan trækker jeg 7 volt fra PSU'en? Skal jeg
bruge andre stik/ledninger? Jeg synes ikke siden viser det helt godt nok,
eller også er det bare mig der ikke er teknisk nok :)

Mvh Thomas

Fra : Mogens

Dato : 15-04-02 13:43

On Mon, 15 Apr 2002 14:14:19 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Ok, så er jeg slet ikke med. Hvordan trækker jeg 7 volt fra PSU'en? Skal jeg
>bruge andre stik/ledninger? Jeg synes ikke siden viser det helt godt nok,
>eller også er det bare mig der ikke er teknisk nok :)

Tegningen du henviste til er da ellers ret godt lavet.
Du skal bare bemærke at på tegningnen byttes der rundt
på nogle farver og det er næppe nødvendigt.

Din blæser har 3 ledninger. 1 af dem er til at måle RPM med
og den skal du ikke bruge. De 2 andre er sikker rød og sort
ligesom på tegningen. ( ellers står det på blæseren )
Disse 2 ledninger er så den blæseren skal have strøm igennem.

Fra PSU'en går et stort bundt ledninger ned i computeren.
Brug enten et ledigt molex stik ( den der sidder bag i HD og
CD drev ) eller lån strøm fra en ledning der allerede er ibrug.
Det er også beskrevet på tegningen.

Sætter du blæserens røde ledning til en gul 12v ledning og
blæserens sorte ledning til en rød 5v ledning har du 7 volt.

Det hele ses måske bedre her :
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

mvh Mogens

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-04-02 13:50

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sætter du blæserens røde ledning til en gul 12v ledning og
> blæserens sorte ledning til en rød 5v ledning har du 7 volt.

Tusind tak for den gode forklaring! Det prøver jeg.

Mvh Thomas