Enter => <br> ?
Fra : Henrik

Dato : 15-04-02 10:24

Hej,

Hvordan får jeg indstillet min kode sådan, at den fortolker Enter som <br> -
sådan at jeg kan lave afsnit i min database (memo-felt) uden at bruge
html-koder?

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-02 11:08

> Hvordan får jeg indstillet min kode sådan, at den fortolker Enter som
> sådan at jeg kan lave afsnit i min database (memo-felt) uden at bruge
> html-koder?

Når du vil udskrive indholdet af dit memofelt skal du blot konvertere
chr(10)+chr(13) til <br>

mvh
Kim Jensen

Fra : Henrik

Dato : 15-04-02 11:47

> Når du vil udskrive indholdet af dit memofelt skal du blot konvertere
> chr(10)+chr(13) til <br>

HVordan gøres det??

Henrik

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-02 12:05

> HVordan gøres det??

response.write replace(minmemotekst, chr(13), "<br>")

- burde gøre tricket.

mvh
Kim Jensen

Fra : Henrik

Dato : 15-04-02 13:29

> response.write replace(minmemotekst, chr(13), "<br>")

Hvad er der galt her? Det virker ikke...

Response.Write rs("Bemærkninger") replace("Bemærkninger", chr(13), "<br>")

Bemærkninger er navnet på kolonnen i tabellen... Har jeg misforstået noget?

Henrik

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-02 14:02

> Hvad er der galt her? Det virker ikke...
> Response.Write rs("Bemærkninger") replace("Bemærkninger", chr(13), "<br>")

Skal være

> Response.Write replace(rs("Bemærkninger"), chr(13), "<br>")

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-04-02 14:19

Kim Jensen wrote in

> response.write replace(minmemotekst, chr(13), "<br>")

det bør vel være:

replace(minTekst,chr(10)&chr(13),"<br>")

.... eller ender du med tekst som

abcdefgh+chr(10)+<br>

.... hvilket ikke er helt korrekt ...

Husk på, at linieskift er to tegn i VB ... i modsætning til ét tegn på
UNIX-platformen.

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-04-02 14:33

> replace(minTekst,chr(10)&chr(13),"<br>")
> ... eller ender du med tekst som
> abcdefgh+chr(10)+<br>
> ... hvilket ikke er helt korrekt ...

Sandt. Men en chr(10) alene er vel blot en "Carriage return" og burde under
alle omstændigheder ikke generere (synligt) output eller linieskift på HTML
siden.
Men du har selvfølgelig ret....

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-04-02 14:50

Kim Jensen wrote in

> Sandt. Men en chr(10) alene er vel blot en "Carriage return" og burde
> under alle omstændigheder ikke generere (synligt) output eller
> linieskift på HTML siden.

nu er det jo ikke altid, at man vil generere HTML via en webside ... det
kunne jo vær alt muligt andet også. Derfor syntes jeg det var på sin
plads at slå fast, at man skal huske begge karakterer ved udskiftning.

:)

Fra : Kim Jensen

Dato : 16-04-02 09:03

> nu er det jo ikke altid, at man vil generere HTML via en webside ... det
> kunne jo vær alt muligt andet også. Derfor syntes jeg det var på sin
> plads at slå fast, at man skal huske begge karakterer ved udskiftning.

(Ja, nu bliver det ordkløveri

Men hvis man replacer til <BR> er det vel ret beset HTML..... og det var jo
dét, der oprindeligt blev spurgt til.

Men jeg bøjer mig; du har helt ret!

mvh
Kim Jensen