musik på computeren.
Fra : Nikolas

Dato : 15-04-02 10:35

Hej gruppe

jeg er til en fest ved at lave en jukbox på computeren, som så skal bruges
til festen.

Pc'en er en PII 300 Mhz med 196 ram, styresystem Win me.
når jeg så lægger musikken ind som mp3, går computeren meget ned i tempo, og
til sidst må jeg genstarte den. Men når musikken ligger der spiller den uden
problemer.

Mit spørgsmål går så på kan computeren trække musikken en hel aften uden at
gå ned, eller er den for lille ?
Eller er det bare tungere at lægge musik ind end det er at spille.
(det vil være en mindre katastrofe da jeg pt. ingen backup har til festen)

Hvad med lyden, hvad er det der afgøre kvaliteten, er det lydkortet eller
forstærkeren ?

Mvh Nikolas

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-04-02 11:02

basta@image.dk writes:
> [...]
>og
>til sidst må jeg genstarte den. Men når musikken ligger der spiller den

Ikke forstået. Hastigheden går kun ned, mens du komprimerer mp3 eller hvad?
Under alle omstændigheder er du bedre hjulpet med win98, når maskinen bare
skal agere jukebox.

> [...]
>Eller er det bare tungere at lægge musik ind end det er at spille.
>(det vil være en mindre katastrofe da jeg pt. ingen backup har til festen)

Den burde kunne. I mit gamle kollektiv brugte vi 166mhz maskine til det
samme formål.

>Hvad med lyden, hvad er det der afgøre kvaliteten, er det lydkortet eller
>forstærkeren ?

Begge.

Mvh Ben

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 15:12

hejsa,
du har vel ikke kendskab til et "jukeboks-program" til PC'en. Altså et
program, så man kan trykke numre ind, så de afspilles i rækkefølge som på en
rigtig jukebox?
Jeg ved det er et software spørgsmål - jeg blev bare lige grebet af tanken

Peter

Fra : Mogens

Dato : 15-04-02 16:08

On Mon, 15 Apr 2002 16:11:58 +0200, "Peter Holm"
<phc@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>rigtig jukebox?
>Jeg ved det er et software spørgsmål - jeg blev bare lige grebet af tanken

Winamp har den funktion indbygget. Bare slå "Enqueue as default" til
under File Types. Så kan du sætte lige så mange sange i kø som
du har lyst til.

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 16:22

findes der er full-screen version af winamp, så det virkelig ER en
jukebox-pc man har ? *s*
Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-04-02 16:47

Peter Holm <phc@mail1.stofanet.dk> wrote:
> findes der er full-screen version af winamp, så det virkelig ER en
> jukebox-pc man har ? *s*

Jo -> http://duerkop-sd.de/

Kan du ikke lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på og så skrive
under det resterende? Det gør det en del mere overskueligt

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 17:30

Fungerer den til win xp ?
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 17:57

> Jo -> http://duerkop-sd.de/

det er for sejt - tak for tippet!
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 16-04-02 06:52

>Det er et lækkert program, men under scanning synes jeg der er vildt mange
mp3's den ikke vil godtage. Nogen løsning på dette? Hvad mon er problemet
med disse filer ?
Peter

Fra : Mogens

Dato : 16-04-02 15:35

On Tue, 16 Apr 2002 07:52:07 +0200, "Peter Holm"
<phc@mail1.stofanet.dk> wrote:

>mp3's den ikke vil godtage. Nogen løsning på dette? Hvad mon er problemet
>med disse filer ?
>Peter

Måske den ikke vil æde mp3 filer med variabel bitrate.
Det er set før.

Mvh Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-04-02 16:53

> Måske den ikke vil æde mp3 filer med variabel bitrate.
> Det er set før.

Det burde den. Jeg mener det bruger WinAMP til afspilningen. Jeg kan
ikke lige husker jeg har haft problemer med den (den ene gang jeg har
brugt den)

Fra : MaRk

Dato : 15-04-02 16:58

Der er noget der hedder mp3 ejay. Det vil jeg nok vælge.

Fra : Peter Holm

Dato : 15-04-02 17:34

> Der er noget der hedder mp3 ejay. Det vil jeg nok vælge.

Der ser ud til at være mange ting der hedder ejay - hvilket program
specifikt virker som jukebox ?
Peter