Uvidenhed
Fra : Dan Pedersen

Dato : 15-04-02 09:13

Hej
Jeg har fulgt med i denne gruppe igennem et godt stykke tid og har flg
spørgsmål:

Hvordan kan man se om der har været besøg af uvedkommende?
Er Windows XP's Firewall god nok til at holde dem væk?

Jeg kører win XP home og har først fornylig aktiveret Firewallen, da jeg
ikke vidste at den eksisterede.
I øvrigt er min forbindelse adsl

Mvh
Dan

Fra : Kasper Dupont

Dato : 15-04-02 13:56

Dan Pedersen wrote:

> Hej
> Jeg har fulgt med i denne gruppe igennem et godt stykke tid og har flg
> spørgsmål:
>
> Hvordan kan man se om der har været besøg af uvedkommende?

Du har ingen garanti for, at det kan ses. Hvis nogen får
kontrol over din maskine kan de teoretisk set fjerne
alle synlige spor og alligevel beholde kontrollen over
maskinen.

> Er Windows XP's Firewall god nok til at holde dem væk?

Jeg kender ikke den pågældende firewall, men det kommer
formodentlig an på, hvordan firewallen sættes op. Det
vil under alle omstændigheder være mere fornuftigt at
sætte computeren op så den er sikker uden firewall. Du
kan så alligevel vælge at bruge en firewall, hvis du
absolut vil gå med livrem og seler. Men en firewall bør
ikke betrages som et alternativ til en sikker opsætning.

> I øvrigt er min forbindelse adsl

Hvilken type forbindelse, der anvendes, spiller ikke
nogen rolle. Dog anvendes der på mange adsl forbindelser
en specielt konfigureret router som du skal kende godt
for at kunne sætte firewallen rigtig op. Desuden skal
du også have kendskab til din udbyders dhcp server, dns
server osv.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-04-02 20:10

Kasper Dupont wrote:

> Du har ingen garanti for, at det kan ses. Hvis nogen får
> kontrol over din maskine kan de teoretisk set fjerne
> alle synlige spor og alligevel beholde kontrollen over
> maskinen.

Og så er det man spørger sig selv om hvordan logfiler kan bruges i en
retssag :)