Fiskesteder i nærheden af Øster Hurup
Fra : Michael Schneiders

Dato : 14-04-02 19:33

Hej

Er der nogle der kender et godt sted(er) at fiske uden waders.
Det må være både kyst og put and take.

Hilsen Michael

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 15-04-02 07:00

Hej Michael

Kysten lige ved Øster Hurup har jeg kun haft held med fra båd. Og så helst
forår og sommer (fladfisk). Hvis du ikke har adgang til båd, og det absolut
skal være tæt på ØH, så prøv molen. Den er meget let at komme til, og let at
fiske fra. Jeg har dog kun prøvet at fiske herfra om sommeren, altid uden
held.

Men hvis du vil køre lidt, så tag til Als Odde. Her kan du ved lavvande og
et par gode støvler vade helt ud til sejlrenden. Her er det næsten altid
godt med flade. Jeg har aldrig fisket Havørred derude, men har flere gange
haft en blankfisk efter det blink, som jeg bruger som lod (uden krog...),
når jeg trækker ind for at skifte sandorm.

Der er et P&T meget tæt på ØH, meeeen. Du skal nok ikke forvente nogen
naturoplevelse. Aktiviteten her er størst når Tyskerne kommer.
Prøv i stedet at køre til Teglværkssøen et par kilometer øst for Hadsund.
Det er noget helt andet. Her har jeg haft flere gode ture (men også
nulture), men KUN når jeg fiskede med (hjemmegravede) orm.

mvh
Kåre

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-04-02 11:51

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> haft en blankfisk efter det blink, som jeg bruger som lod (uden krog...),
> når jeg trækker ind for at skifte sandorm.

Hvis du vil forsøge de blanke, kan jeg foreslå at prøve fjorden ved Havnø.
Her ligger en gammel havn inden for kastevidde af sejlrenden, og jeg har
flere gange haft en blank i tale her.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 16-04-02 07:06

> Hvis du vil forsøge de blanke, kan jeg foreslå at prøve fjorden ved Havnø.
> Her ligger en gammel havn inden for kastevidde af sejlrenden, og jeg har
> flere gange haft en blank i tale her.
....men man skal lige vide hvor man skal køre ind ad grusvejen. Jeg kørte
forgæves de første par gange.

Der skulle også være godt til de flade. Har dog kun selv haft middelmådigt
held der. Mest pga. at der altid er meget drivende grøde/tang i vandet.
Men det er iøvrigt et ganske glimrende sted. Man kan fiske fra bilen hvis
man lyster. Men der skal til gengæld ikke mange fiskere til, før man står
noget klemt.

Kåre