Ram til vaio fx108k
Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 14-04-02 19:40

Davs.

Er der nogle som ved hvilke fabrikater der kan bruges i en vaio?
Jeg har forsøgt mig med Twinmos, men det virkede ihvertfald ikke.

Jeg ved at SONY anbefaler Kingston og deres eget ram (begge mærker er en del
dyrere end andre fabrikater).

På forhånd tak.

Christoffer

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 07:50

"Christoffer Gæmelke" <stoffer@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle som ved hvilke fabrikater der kan bruges i en vaio?

Det ved de garanteret i butikken hvor du købte den.
Hvis den er købt brugt, så spørg i en butik hvor de sælger Vaio.

> Jeg ved at SONY anbefaler Kingston og deres eget ram (begge mærker er en
del
> dyrere end andre fabrikater).

Selvfølgelig anbefaler de deres eget, men det virker garanteret også, når
det ligefrem anbefaler det.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 15-04-02 14:13

> Det ved de garanteret i butikken hvor du købte den.
> Hvis den er købt brugt, så spørg i en butik hvor de sælger Vaio.

Den er købt i Bilka, så jeg har lidt mine tvivl

Ellers tak for rådet

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 08:10

> Den er købt i Bilka, så jeg har lidt mine tvivl

Der kan jeg godt se dit problem.
Det afholder dig jo ikke fra at gå ind i en "rigtig" forretning hvor de også
sælger dem, bare for at spørge.
Jeg synes det er lidt ringe at ikke alle RAM passer.

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 16-04-02 12:06

> Jeg synes det er lidt ringe at ikke alle RAM passer.

Fuldstændig enig. Jeg mener Twinmos er et udemærket mærke, men åbenbart ikke
godt nok....

Jeg har fundet et par steder i USA, hvor jeg kan købe noget til ca 800kr
incl. transport, hvor de garanterer det passer til min Vaio. Jeg er bare
lidt i tvivl om jeg tør, der kan jo komme told m.m.

Fra : Klaus

Dato : 16-04-02 14:06

"Christoffer Gæmelke" <stoffer@obel.auc.dk> wrote in

> [...]
> 800kr incl. transport, hvor de garanterer det passer til min Vaio. Jeg
> er bare lidt i tvivl om jeg tør, der kan jo komme told m.m.

Hvis det er en mindre butik, så kan du sikkert få dem til at skrive "Free
sample", "gift" eller lignende på pakken, så er chancerne for dansk
fortoldning og moms ikke særligt store, men risikoen er der selvfølgelig.

Din FX108K som er købt i Bilka, har Bilka fået fra den danske distributør
Ingram Micro. De har også de rammoduler der passer dertil, så tag fat i
Bilka og få dem til at skaffe det fra Ingram Micro eller Actebis Computer,
som er den anden danske distributøt.

Hilsen
KLaus

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 16-04-02 15:28

> Hvis det er en mindre butik, så kan du sikkert få dem til at skrive "Free
> sample", "gift" eller lignende på pakken, så er chancerne for dansk
> fortoldning og moms ikke særligt store, men risikoen er der selvfølgelig.

Jeg har tænkt på det. Jeg vil lige prøve og høre dem ad

> [...]
> Bilka og få dem til at skaffe det fra Ingram Micro eller Actebis Computer,

Hmm, jeg kan lige prøve og skrive/ringe derud og høre ad

> Hilsen
> KLaus

Tak for rådene.

Christoffer

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 08:06

"Klaus" <klausbjarner@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis det er en mindre butik, så kan du sikkert få dem til at skrive "Free
> sample", "gift" eller lignende på pakken, så er chancerne for dansk
> fortoldning og moms ikke særligt store, men risikoen er der selvfølgelig.

Er der ikke en grænseværdi for størrelsen på gaver og gratis vareprøver på
~500,-
Toldvæsenet er jo ikke dumme
Det ville i så fald hjælpe en del hvis det blev indpakket i neutralt papir
og afsender adressen ikke var et computerrelateret firma.