Onclick event
Fra : Rene

Dato : 14-04-02 12:56

Jeg har et form med flere Submit-knapper, hvilket har
forskjellige oppgaver. Hvordan knytter jeg en knapp til en
oppgave ?
eks : <input type="submit" name="B1" value="Søk">.

På forhand Takk

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-04-02 13:15

"Rene" <Rene.Horky@hiMolde.no> wrote in message
> Jeg har et form med flere Submit-knapper, hvilket har
> forskjellige oppgaver. Hvordan knytter jeg en knapp til en
> oppgave ?
> eks : <input type="submit" name="B1" value="Søk">.

Du kan bruge et hidden form felt som du giver en værdi alt afhængig af
hviklen knap der trykkes på. f.eks.:

<form>
<input type="hidden" name="Kommando" value="" />

<input type="submit" onclick="this.form.Kommando.value = 'Søk';"
value="Søk" />
<input type="submit" onclick="this.form.Kommando.value = 'Noget andet';"
value="Noget andet" />
</form>

Så skal du på siden der tager imod form inputtet tjekke hvad Kommando
indeholder og alt efter dette bestemme hvad der skal gøres.
--
Jakob Andersen