Ustabil som en i hel...
Fra : testpersonen

Dato : 14-04-02 11:38

Hejsa NG..

Følgende HW..
Asus P4S333
Intel P4 2GHz nortwood
300w psu
512mb ram ddr 2700
adaptec 19160 ultra160 scsi kort
36gb scsi hd
brænder - dvd - cdrom ogaå scsi
60 og 80 gb ide100 hd'r
netkort
terratec sixpack 5.1 lydkort

denne konfiguratin er for mig utrolig ustabil.. tror selv det er scsi
delen... windows xp starter lige op og jeg kan med nød og næppe starte
winamp op og afspille 1-2 numre.. så fryser den :( hva faen kan der være
galt ?? jeg har flashed mobo med nyeste bios 1005c og scsi kortet er med
nyeste bios.. samt jeg har lige akkurat nået og hente alle win xp updates
ude fra nettet.. lige meget hjalp det :( det sgu surt og have en så ny
maskine som ikke virker så alle svar mod spørgsmål er velkommen !!!

Testpersonen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 14-04-02 12:01

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> galt ?? jeg har flashed mobo med nyeste bios 1005c og scsi kortet er med
**************

Hvad får dig til at tro en biosopdatering skulle hjælpe
hvis det er en driverversion som er "dårlig" eller
mindre passende for dit system ?

Jeg havde samme problem, men detonator 23.11 + directX 8.1
hjalp...har idag ingen problemer...

Mit system er Athlon på A7V board.

Forsøg med forskellige drivere istedet.

MVH

Fra : Deaster

Dato : 14-04-02 12:04

testpersonen wrote:
> [...]
> alle win xp updates ude fra nettet.. lige meget hjalp det :( det sgu
> surt og have en så ny maskine som ikke virker så alle svar mod

Hvad kører du ellers med at drivere og hvad er det for en psu du? Prøv
f.eks. også at køre en Memtest86 på dine ram.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : testpersonen

Dato : 14-04-02 13:11

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Hvad kører du ellers med at drivere og hvad er det for en psu du? Prøv
> f.eks. også at køre en Memtest86 på dine ram.

OKi mentest86 fandt ingen fejl... min psu.. det ... wierd.. jeg har sat ram
til 3-5 i bios nu.. og nu fejler winamp ikke... ?
det gjorde den før.. jeg tester lige videre før jeg kommer igen :)

Hmm kom jeg lige i chat mode der ?? :)

Testpersonen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-04-02 12:31

"testpersonen" <testpersonen@get2net.dk> skrev....

> hva faen kan der være
> galt ?? jeg har flashed mobo med nyeste bios 1005c og scsi
> kortet er med nyeste bios..

Hvis der ikke er specifikke grunde til at benytte nyeste bios, ville
jeg prøve med en ældre. Nye bios versioner laves for at løse gamle
problemer, men ofte opstår der samtidig nye...

Jeg har for nylig oplevet det på en HPT372 controller, hvor XP
simpelthen ikke ville installere med nyeste bios på controlleren.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : testpersonen

Dato : 14-04-02 12:56

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote in message
> Hvis der ikke er specifikke grunde til at benytte nyeste bios, ville
> jeg prøve med en ældre. Nye bios versioner laves for at løse gamle
> problemer, men ofte opstår der samtidig nye...

Tjo kunne være jeg skulle prøve det.. selv om jeg mere tror det er et xp
problem....
Og dog.. den gik da også ned for mig med driveimage da jeg ville flytte
windows fra en sløv ide til min scsi disk...
der er noget galt med det scsi.... jeg må ud og invistere i en ny ata100
disk... :)

Testpersonen

Fra : Henning

Dato : 14-04-02 14:26

On Sun, 14 Apr 2002 13:56:01 +0200, "testpersonen"
<testpersonen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>windows fra en sløv ide til min scsi disk...
>der er noget galt med det scsi.... jeg må ud og invistere i en ny ata100

Ramfejl eller varmefejl - også selv om Memtest ikke afslører det.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 14-04-02 20:33

> der er noget galt med det scsi.... jeg må ud og invistere i en ny ata100
> disk... :)

står alle dine id-jumpers rigtigt?

Kasper Thor

Fra : Martin S.

Dato : 14-04-02 20:38

> [...]
> windows fra en sløv ide til min scsi disk...
> der er noget galt med det scsi.... jeg må ud og invistere i en ny ata100

Hvad med lige fysisk at fjerne det scsi kort eller disable det og se om XP
virker UDEN scsi...
Og kører din CPUblæser som den skal ??

Fra : testpersonen

Dato : 16-04-02 18:45

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote in message
> Hvad med lige fysisk at fjerne det scsi kort eller disable det og se om XP
> virker UDEN scsi...

XP virker ikke uden scsi.. da det er en scsi hd den er instaleret på :)

> Og kører din CPUblæser som den skal ??

Jups.. den er ikke kommet over 42g. endnu.. og nu har den kørt i 2-3 dage
24h...

jeg har sat ram til 133 istedet for 166 (som var defalt) og nu er den
stabil.. skod ram...

Testpersonen

Fra : Christian

Dato : 14-04-02 22:29

Hej Tester
Hvis jeg var dig ville jeg begynde fra en ende af.
Prøv at køre uden lydkort. hvis det hjælper ved du hvor problemet ligger.
Prøv med de andre dele på samme måde, for at se om det er hardware der
forårsager problemet.
Dog lyder det ret meget som overophedning.
Jeg havde dog et tilsvarende problem da jeg havde sat min busfrekvens i
biosen for høj i forhold til rammene.
Prøv at sætte den ned

VH
Christian Haugwitz