Trafik gennem Speedstream 2601 Router fra ~
Fra : Søren Lund

Dato : 14-04-02 09:54

Er det muligt at måle hvor meget trafik (MB) der går gennem en Speedstream
2601 router fra TDC. Jeg har ADSL og vil gerne se hvor meget jeg down og
uploader. Grunden til at jeg gerne vil se det i routeren er at jeg benytter
3 maskiner på samme ADSL forbindelse.

Søren

Fra : Morten Nielsen

Dato : 14-04-02 15:29

On Sun, 14 Apr 2002 10:53:49 +0200, "Søren Lund" <srl@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>uploader. Grunden til at jeg gerne vil se det i routeren er at jeg benytter

DUmeter er et godt program til formålet. Det er shareware og fuldt
funktionsdygtigt i 30 dage. Derefter koster det ca. $20.

Det kan hentes på http://tucows.inet.tele.dk eller
http://www.dumeter.com

Morten

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-04-02 00:52

On Sun, 14 Apr 2002 16:28:56 +0200, Morten Nielsen <nielsen@kardemommeby.com> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:

>DUmeter er et godt program til formålet. Det er shareware og fuldt
>funktionsdygtigt i 30 dage. Derefter koster det ca. $20.

Og det hiver data ud af routeren for alle 3 maskiner?

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-04-02 06:33

On Mon, 15 Apr 2002 01:52:24 +0200, spamtrap@mrfunny.yi.org (Chano
Andersen) wrote:

>Og det hiver data ud af routeren for alle 3 maskiner?

Ikke just, men hvis han installerer det på alle tre maskiner og vælger
kun at overvåge bestemte typer trafik, så burde det vel virke.

Morten

Fra : Søren Lund

Dato : 15-04-02 20:31

"Morten Nielsen" <nielsen@kardemommeby.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Ikke just, men hvis han installerer det på alle tre maskiner og vælger
> kun at overvåge bestemte typer trafik, så burde det vel virke.

Denne løsning duer ikker, da de 2 af maskinerne er bærbare computere som
både bruges i hjemmet og på arbejdspladsen.
Derfor vil jeg gerne måle det på hvor meget traffik der går gennem
Speedstream routeren, istedet for at måle trafikken på de enkelte PC'er.

Søren