Hjælp til forespørgsel
Fra : Henrik

Dato : 14-04-02 09:19

Hej,

Jeg har en database med to forskellige tabeller ved navn "danmark" og
"midtjylland", og vil gerne lave udtræk i samme fil, således at hvis der
står media.asp?id=43&area=midtjylland, henter den fra tabellen midtjylland
og hvis der står media.asp?id=43&area=danmark, henter den fra tabellen
danmark. Jeg har prøvet at lave min forespørgsel på mange måder, men jeg kan
stadig kun finde ud af at hente fra en af tabellerne. Selve opbygningen af
de to tabeller er identiske...

Min nuværende forespørgsel ser således ud, og henter kun fra tabellen
midtjylland:
strSQL = "Select * From midtjylland Where ID = " & Request.Querystring("id")

Hvad kan jeg gøre? Er der en smartere måde at opbygge databasen på til en
anden gang? På forhånd tak.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-04-02 10:08

Henrik wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre? Er der en smartere måde at opbygge databasen på til en

Prøv med
strSQL = "Select * From " & Request.QueryString("area") & " Where ID = " &
Request.Querystring("id")

mvh Torben

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Henrik

Dato : 14-04-02 10:14

Request.Querystring("id")

> Prøv med
> strSQL = "Select * From " & Request.QueryString("area") & " Where ID = " &
> Request.Querystring("id")

Tak for hjælpen!

Henrik