Skal snart folle og drikker meget vand
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 14-04-02 08:57

Hej
Myra, (fra Egeskov markedet, jeg har fortalt om), skal "måske" snart fole.
Vi har lagt mærke til at hun ikke mere er så bred men nærmere er blevet
tykkere nedenunder, som om føllet måske er ved at gør sig klar. I går drak
hun 36 liter vand og det ligner ikke hende. Er det et tegn på vi kan
forvente føllet er på vej, eller er der andre ting vi skal holde øje med ?
Vi ved jo ikke helt bestemt om hun skal have føl. Det eneste vi ved, er at
hestehandleren sagde til os i september, at hun det sidst halve år op til
havde gået sammen med en flok hingste. Hun er en lille shetlænder og knapt 4
år. Ellers spiser hun godt og alt er ellers normalt, når ja, hun er måske
lidt mere gal hovedet overfor kattene ind hun plejer.

Mange hilsner
Farmor Alice og Myra

Fra : Nina Svanholm

Dato : 14-04-02 10:22

Hej Alice og Myra!

Et tegn på snarlig foling er at hoppen får vokspropper i yveret. De bliver
også meget mere forpustede hvis man trækker dem ind fra fold fx. Ellers kan
du jo selvfølgelig ringe til en dyrlæge og spørge ham til råds.
Held og lykke med det
Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Jeanette

Dato : 16-05-02 21:06

HEJ
det er normalt at din hoppe drikker meget vand
men prøv lige at se på hendes patter er de hævet ??
og ude på spisseren kommer der voks på ca 1 døgn før hun foler
hvis der begynder at løbe mælk ud så skal og jeg mener DU SKAL sørge for at
få det på en lille plastik flaske og sætte det i fryser så du kan give
føllet det når det kommer hvis det kommer

du skriver at du ikke er sikker på at hun skal fole
du kan vel se om maven bliver støre
men ellers se på patteren

VH J.N.