1 tå formeget!!!
Fra : Annika Galsklint

Dato : 14-04-02 07:11

Hejsa,
vi hentede den dejligste schæferhvalp i går. Han er 12 uger, er 100%
ægte, men uden papirer.
Ikke fordi vi ikke så han efter da vi hentede ham, men da vi var kørt,
opdagede vi i bilen, at den tå der sidder lidt oppe på det ene bagben,
faktisk havde delt sig i 2, så han har 2 tæer der begge har negl.
Vi tager selvfølgelig op til dyrlægen i den uge vi går ind i, men er der
nogen der kender noget til det her. Det virker ikke som om, han er
påvirket af det, så egentlig tror vi kun det er et kosmetisk problem.
Ellers er han bare så dejlig, og allerede meget stor, hans poter er bare
kæmpe, så vi tror det bliver en stor flot han, når han vokser til.

VH Annika

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-04-02 07:48

> [...]
> opdagede vi i bilen, at den tå der sidder lidt oppe på det ene bagben,
> faktisk havde delt sig i 2, så han har 2 tæer der begge har negl.

Det er såmænd nok derfor at der ikke er papirer på ham.

Mvh Maria

Fra : Mari

Dato : 14-04-02 08:54

"Annika Galsklint" <galsklint@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:dc358e787e251e4a21fa18154a02e57e.81104@mygate.mailgate.org...
> Hejsa,
> vi hentede den dejligste schæferhvalp i går. Han er 12 uger, er 100%
> ægte, men uden papirer.

Er han også attesteret 100% fri for HD, AA, PRA mv.
og er hans forældre avlsgodkendte....... ellers kan man
kun sige at det er en 100% HUND.....
med de fejl og mangler, der støder til......

At der står schæfer på forældrenes papirer - er jo ingen
garantiseddel for, at den så også er typisk for racen.

Hatten af for collie-opdrætteren, der trak reservationen tilbage.
Godt set, at denne hvalpekøber blot skulle ha' en hund
med 4 poter - og at alt andet end prisen var ligegyldigt.

Mh

Fra : Annika Galsklint

Dato : 14-04-02 10:38

Jeg køber ikke hund pga prisen, vi ville have givet 8000 kr for en
hvalp, hvis
den hvalp vi faldt for kostede det. Men nu faldt vi for denne hvalp, og
han var heller
ikke billig. Pengene skal ikke betyde noget når man køber hund, og en
hund med
papirer kan være ligeså god som en uden.
At vi valgte en schæfer i stedet for en collie, er af den simple grund,
at vi
egentlig ville have prøvet en anden race og derfor var faldet for
collien, men
alligevel faldt tilbage til scæferen, som er en kanon dejlig hund.
Og ja, jeg er helt sikker på at forældrene er 100% rene schæfere,
grunden til
at der ikke var papir på ham, var pga at hans mennesker ikke gik op i
udstilling.
Om han har HD? det må tiden jo vise, men det kunne han ligeså godt få
alligevel, der er sku mange
opdrættere der avler på dyr har har HD og AA i mild eller stærk form.
En hund er ikke mindre værd end selvom den ikke har papirer, og vi havde
faktisk også
sagt at vi ville have en hund med stambog.... men vi kunne ikke stå for
denne
dejlige hund, der bortset fra tåen, der sikkert kan operes væk, er den
perfekte hund.

At du køber/har en hund med papirer, gør ikke naboens hund uden, til et
sølle skvat.

For vi vælger vel alle den hund, vi nu engang synes bedst om ik?

VH Annika som er fordomsfri!!!

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-04-02 12:06

"Annika Galsklint" <galsklint@yahoo.dk> skrev meddelelse
> At du køber/har en hund med papirer, gør ikke naboens hund uden, til et
> sølle skvat.
>
> For vi vælger vel alle den hund, vi nu engang synes bedst om ik?
>
> VH Annika som er fordomsfri!!!

Hej Annika,
kan kun tilslutte mig dit indlæg.
Især de sidste strofer ramte plet her.
Tillykke med jeres hund(med el. uden ekstra tilbehør ;c) )
God Søndag
Martin & Laika
http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-04-02 14:10

Hej Annika

> At du køber/har en hund med papirer, gør ikke naboens hund uden, til et
> sølle skvat.
>
> For vi vælger vel alle den hund, vi nu engang synes bedst om ik?

Hvor kan jeg ikke være mer' enig med dig, glad for at vide at andre også har
samme holdning som jeg selv.

Har nemlig selv en hund uden papirer, og jeg ville ikke bytte ham for noget

Søndags hilsner fra Nicki og Bolette

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 14-04-02 15:07

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse
> Har nemlig selv en hund uden papirer, og jeg ville ikke bytte ham
for noget

Nej papirerne gør da ikke din hund til en bedre hund, det er vel
hunden og ikke papirerne man elsker .. sådan har jeg det i al fald

fortsatgodsøndagshils fra Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-04-02 15:13

On Sun, 14 Apr 2002 09:38:09 +0000 (UTC), "Annika Galsklint"
<galsklint@yahoo.dk> wrotd:
> [...]
>denne
>dejlige hund, der bortset fra tåen, der sikkert kan operes væk, er den

,,,,,,,,,,,,,,,det ville da være dumt/spild af penge at operere tåen
væk hvis hunden ikke er generet af det ! Så har man også noget man kan
snakke om med andre hundeejere se min hunds dobbeltå , man kan
jo ikke komme og sige se min hunds stamtavle vel

og ellers tillykke med hunden .

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-04-02 22:15

"Annika Galsklint" <galsklint@yahoo.dk> writes:

> Jeg køber ikke hund pga prisen, vi ville have givet 8000 kr for en
> hvalp, hvis
> den hvalp vi faldt for kostede det. Men nu faldt vi for denne hvalp, og
> han var heller

[snip]

Hej Annika

Hvis du opsætter din newsreader til kun at skrive 72 tegn i hver
linie, så vil dit (fornuftige) indlæg være meget nemmere at læse. Og
husk også lige at sætte den op, så du svarer under det du svarer på.

/Trine

Fra : Coppi

Dato : 14-04-02 12:58

<Hej Annika

Det er da vist bare en dobbelt ulveklo.
Jeg synes I skulle spare dyrlægen og ringe til ham i stedet for.
Dobbelte ulveløer er rimelig almindelige ho Rottweilere, jeg har i hvert
fald set det flere gange, de er harmløse og har ingen betydning.
Før i tiden blev de fjernet kort tid efter fødslen, men det er forbudt idag.

coppi

Fra : Annika Galsklint

Dato : 14-04-02 13:26

Hejsa,
det er faktisk også det jeg lige har fået fortalt. Men der fik jeg af
vide, at
den skulle have været klippet af lige efter fødslen(lyder barbarisk).
Men lever de bare normalt
med dem, eller bliver de opereret væk.

Annika

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-04-02 15:52

Det er forbudt at fjerne ulvekløer. Men kommer hunden galt af sted med dem,
kan de fjernes, hvis dyrlægen mener det er nødvendigt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Estrid Heldager

Dato : 14-04-02 20:03

Vores race - Norsk Lundehund - skal have ekstra tæer både på for- og bagben.
Jeg har aldrig oplevet at en lundehund er kommet til skade med disse tæer.
Det eneste du skal være opmærksom på er at disse tæers negle ikke slides så
meget, som hvis de ikke indgik i potens støtteflade, derfor skal de ekstra
tæers negle klippes lidt oftere.

med venlig hilsen Estrid
http://home9.inet.tele.dk/heldager

Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 15-04-02 19:55

Hejsa Annika.

Jeg synes også det lyder som en ulveklo. De er som nævnt forbudte at fjerne
i dag med mindre de generer. Men da du ikke har papirer på din nye hund skal
den vel ikke bruges til udstilling - og så er det da fløjtende ligegyldigt.
Den generer med garanti ikke. Islandske Fårehunde fx. skal have dem, og det
betragtes som en alvorlig fejl hvis de mangler.

Rigtig hjertelig tillykke med din nye hund og held og lykke med ham i
fremtiden.

Mange hilsner

Rikke Andersen og Bobbe og Loppe (Islandsk Fårehund med alle ulvekløer i god
behold *S* )

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 17-04-02 21:04

Er det ikke bare en dobbelt ulveklo?
Jeg har selv pyreneerhunde og de SKAL have dobbelte ulvekløer.
VH
Carsten

On 14/04/02 8:10, in article
dc358e787e251e4a21fa18154a02e57e.81104@mygate.mailgate.org, "Annika