hvad er bedst at gøre??
Fra : Mr. Nobody

Dato : 13-04-02 22:26

Jeg har pt. et 750 Mhz. Duron i et K7Sem bundkort med 2 x 128 Mb pc133 Ram.
Systemet kører på Win XP prof....

Hvad mener I jeg vil få mest ud af???

1. Skifte til en 1Ghz Duron og lade min ram være som den er

eller

2. Udskifte den ene blok ram med en 256 Mb blok så jeg kommer op på 384 Mb
Ram.

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 22:29

"Mr. Nobody" <delfol@kvalme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener I jeg vil få mest ud af???

Det kommer an på hvad du vil opnå.
Bedre benchmarks, bedre overall kørsel eller en 3. ting.

Hvis du bare vil forbedre din Windows XP til surf, 7-kabale, tekstbehandling
osv, så skal du helt sikkert vælge RAM.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mr. Nobody

Dato : 13-04-02 22:49

Jeg vil egentlig bare have min computer til at give en bedre overall
ydelse.....Dvs..hurtigere start og nedlukning af programmer osv.....
Jeg spiller selvfølgelig en del...Alt fra NHL98 til Max Payne til Civ3
osv.....Og det kan jeg da køre uden problemer. Men man kan godt mærke at den
er lidt presset fra tid til anden...Med andre ord...Den kører langsomt hvis
den skal lave et par ting af gangen.
Lyder det som ram-mangel??

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 22:59

> Lyder det som ram-mangel??

Det lyder som en kombination.
Nok mere CPU end RAM mangel i dit tilfælde.
Jeg holder med Deaster køb en større CPU (træk det 14 dage der er
prisnedsættelse på vej).
Hvis du har råd vil lidt ekstra RAM ikke skade dit system.

Fra : Mr. Nobody

Dato : 13-04-02 23:29

Okay...så vil jeg da vente et par uger med at gøre noget*S*
Er det kun cpu der forventes prisfald ved eller er det også ram???

Men er der nogen herinde der kender noget til bundkorttet?? K7Sem.....
Ændrer den selv multiplier alt efter hvilken cpu man propper i, for
umiddelbart kan jeg ikke finde noget om det i manualen
Og nu jeg er ved det...Nogen der ved hvad jeg max kan sætte i af CPU???

Kim

Fra : Leony

Dato : 14-04-02 10:52

> Er det kun cpu der forventes prisfald ved eller er det også ram???

Sandsynligvis kun CPU.
Det skyldes lancering af nogle nye Intel, AMD kommer vel også med noget nyt.

> Men er der nogen herinde der kender noget til bundkorttet?? K7Sem.

Er der noget specielt du vil vide?
Der er information her:
http://www.ecs.com.tw/products/k7sem.htm
hvis det er det rigtige jeg har fundet.

> Ændrer den selv multiplier alt efter hvilken cpu man propper i, for
> umiddelbart kan jeg ikke finde noget om det i manualen

Det gør den.
Multiplieren er kodet ind i chippen, så den skal nok indstille sig rigtigt,
ganske automatisk.
Man kan så unlocke sin cpu, for at kunne ændre multiplieren, men det er jo
en anden snak.

> Og nu jeg er ved det...Nogen der ved hvad jeg max kan sætte i af CPU???

Tabel med max cpu hastighed her:
http://www.ecs.com.tw/support/faq/table-k7.htm
Den er dog lidt forældet.
Med den nye BIOS kan du putte en XP 2100+/2200+ i dit mobo og harddiske
større end 137 GB.
Så det skulle være fremtidssikret.

Alle ovenstående oplysninger er selvfølgelig forudsat at jeg har fundet det
rigtige motherboard.

Fra : Deaster

Dato : 13-04-02 22:43

> [...]
>
> eller
>
> 2. Udskifte den ene blok ram med en 256 Mb blok så jeg kommer op på 384 Mb

Ingen af delene, vent og køb så en større cpu.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-04-02 08:21

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Ingen af delene, vent og køb så en større cpu.

Ja vent et halvt års tid... og køb nyt bundkort, cpu og ram

så kan du jo bruge denne computer, som en rigtig god bedstemor maskine,
eller what ever

Fra : wheeeeeeee

Dato : 13-04-02 23:13

> [...]
>
> eller
>
> 2. Udskifte den ene blok ram med en 256 Mb blok så jeg kommer op på 384 Mb

Hvis du skulle vælge mellem de to, skulle det nok være CPU til spil. Til
kontorprogrammer RAM.

Men 750Mhz Duron til 1000Mhz er ikke så drastisk. Jeg opgradere mere, eller
lade være. Fx en XP1800+ CPU til 1300,-