Unge skambitt av hund igjen....
Fra : Rune

Dato : 13-04-02 22:00

Dette er jo helt forferdelig!!!
Artikkelen kommer nedenfor.

Siv-Helen.

Sakset fra Bergens Tidenes nettutgave Lørdag 13 april 2002

"Treåring skambitt av labrador

En tre år gammel jente ble lørdag formiddag skambitt av en labrador på
Storebø i Austevoll. Treåringen var millimetre fra å miste synet på venstre
øye.
Gard Steiro
13. apr, 18:19

Angrepet kom fullstendig uten forvarsel. Jenten var på vei fra
matvarebutikken på Storebø da hunden plutselig angrep.

Hendelsen skjedde like etter klokken elleve lørdag formiddag.

Blødde kraftig
Lensmannsbetjent Christian Meyer kom til stedet like etterpå.

- Det var et forferdelig syn. Jentungen blødde voldsomt fra kuttet i
ansiktet, sier Meyer.

Mens politiet tok hånd om hunden, ble mor og datter kjørt til legekontoret.

Eierne av labradoren var ikke til stede da jenten ble angrepet. Det var
deres 10 år gamle datter som hadde bundet hunden fast utenfor butikken."

Fra : Rune

Dato : 13-04-02 22:08

Her er mer om saken:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/04/13/324625.html

Siv-Helen

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-04-02 00:54

"Rune" <rune.la@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Dette er jo helt forferdelig!!!
> Artikkelen kommer nedenfor.
>

> Siv-Helen.
<SNIP>
Ja det er sørgelig tragedie.
At hunden samtidigt var bundet uden for forretningen gør ikke historien
mindre skræmmende. Men men men, skal vi nu også have forbudt Labradoren?? I
så fald vil jeg da gerne have forbudt følgende racer: Mazda, Audi, BMW,
Toyota, Ford, VW, Sussi & Leo, Israelere og Palæstinensere, præster &
imamer, og får, for de kvæster og slår flere mennesker ihjel hver dag!

Hunden bliver aflivet ok, men man fristes til at spørge, har vi fået hele
historien?? Hvor var forældrene til den 3 årige?? Var det forkert af hundens
ejere at lade deres 10 årige datter tage hunden med på indkøbsturen??
Var hunden syg??
Læs evt. historien her og læg mærke til det med "bollen":
http://www.nettavisen.no/servlets/pagesection=2&item=209284

Heldigvis redder pigen synet og jeg skal ikke forsvare det som er sket, men
pas nu på at vi ikke ender i en "min Chihuahua gø´r derfor skal racen
forbydes" mentalitet.

God søndag og undskyld det lange indlæg.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-04-02 15:02

On Sun, 14 Apr 2002 01:54:08 +0200, "Kosmonauten"
<kosmonauten@olsenx.mailx.dk> wrotd:
> [...]
>pas nu på at vi ikke ender i en "min Chihuahua gø´r derfor skal racen
>forbydes" mentalitet.God søndag og undskyld det lange indlæg.

Ja alt er farligt , og jeg mener også at der sker så mange grufulde
ting i verden hver dag krig terror vold voldtægter overfald o.s.v.
og så går folk op i at et barn er blevet bidt af en hund ?
selvfølgelig er det da forfærdeligt ! men så er det heller ikke værre
vel . Jeg blev bidt af en schæfer da jeg var lille , men jeg kom da
ikke i avisen !

Bare fordi en enkelt hund måske er syg eller det har slået klik for
den , så er folk helt oppe på dupperne . Mennesker har jo ikke eneret
på at være psykopater , der findes også enkelte hunde der er syge , og
hva så ?

Underligt at de ikke forbyder labradoren nu ? hmmm er det mon fordi at
der er mange af dem? og man ville tabe og ikke vinde stemmer på at
gøre det ? eller det var måske meget mere ubehageligt at blive bidt af
en PittBull Terrier end af en labrador ?

Fra : Ann K

Dato : 14-04-02 18:24

Hejsa.
Er helt enig med de som skriver at det da er forfærdeligt, hvad der er
sket! Men at man også bør slå koldt vand i blodet inden man dømmer en
race som farlig....

Men Punish skrev:
>eller det var måske meget mere ubehageligt at blive bidt af en PittBull
Terrier end af en labrador ?

<> Og, Ja - det *tror* jeg det er... Men kun fordi pitt'en vil have en
større kraft i sit bid, dvs jeg formoder at skaden vil være forholdsvis
større!? Nøjagtig ligesom jeg vil forvente en større bidskade fra en Lab
end fra en Papillon...

Mvh Ann

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-04-02 18:55

On Sun, 14 Apr 2002 19:24:24 +0200, "Ann K" <tsars@os.dk> wrotd:

> [...]
>større kraft i sit bid, dvs jeg formoder at skaden vil være forholdsvis
>større!? Nøjagtig ligesom jeg vil forvente en større bidskade fra en Lab

Det tror jeg så ikke , for når en hund bidder så bidder den altså ikke
alt hvad den kan hver gang , bare fordi at hunden kan bide hårdt
bidder den jo ikke hårdt hver gang !!. Desuden tror jeg også at en
labrador kan udrette ligeså stor skade på et barn som andre hunde af
samme størelse kan , for børn er jo skrøbelige

Fra : x Vuf x

Dato : 14-04-02 20:08

Sun, 14 Apr 2002 19:24:24 +0200, Ann K wrote:

> [...]
>større kraft i sit bid, dvs jeg formoder at skaden vil være forholdsvis
>større!? Nøjagtig ligesom jeg vil forvente en større bidskade fra en Lab

Hvad du roligt kan gå ud fra. En papillon bider ALDRIG.
Den markerer måske groft, men bider ikke.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 14-04-02 20:30

Der er ingen hunderacer der aldrig bider, det kan man ikke sige med 100%
sikkerhed.

JAne

Fra : x Vuf x

Dato : 15-04-02 11:10

Sun, 14 Apr 2002 21:30:11 +0200, Jane Kiilerich wrote:

>Der er ingen hunderacer der aldrig bider, det kan man ikke sige med 100%
>sikkerhed.

Prøv at sætte dig ind i racen, før du udtaler dig!
Jeg taler ikke om mishandlede hunde. Selv en papillon
kan mishandles så meget, så den bider, men der skal
dælme MEGET til, før den gør det!

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 15-04-02 13:42

Netop man kan aldrig sige at en hunderace aldrig bider, det kan godt
være at der skal maget til og forkert "opdragelse" men man kan aldrig
sige aldrig

Fra : x Vuf x

Dato : 15-04-02 14:14

Mon, 15 Apr 2002 14:42:10 +0200, Jane Kiilerich wrote:

>Netop man kan aldrig sige at en hunderace aldrig bider, det kan godt
>være at der skal maget til og forkert "opdragelse" men man kan aldrig
>sige aldrig

Vi talte om racer ikke sandt?
Hvad har mishandlede hunde med racer at gøre?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-04-02 09:01

On Sun, 14 Apr 2002 21:07:39 +0200, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

>Hvad du roligt kan gå ud fra. En papillon bider ALDRIG.
>Den markerer måske groft, men bider ikke.

Og hvad er så forskellen på en grov markering og et bid ? er det
ikke bare ord ?

Fra : x Vuf x

Dato : 15-04-02 11:14

Mon, 15 Apr 2002 10:01:25 +0200, Punish the deed, not the breed wrote:

>Og hvad er så forskellen på en grov markering og et bid ?
>Er det ikke bare ord ?

Hehe...Hvis du har set en papser markere ville du være meget
i tvivl, men når du så kigger efter, vil der ikke være så meget
som et tandmærke! De slår bl.a. med lukket gebis, hvilket godt
kan gøre ondt. Selvfølgelig hvis du blander dig i hundeslagsmål,
kan du sagtens blive bidt, men så er det jo ikke med hundens vilje.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-04-02 19:00

On Mon, 15 Apr 2002 12:14:18 +0200, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

> [...]
>kan gøre ondt. Selvfølgelig hvis du blander dig i hundeslagsmål,
>kan du sagtens blive bidt, men så er det jo ikke med hundens vilje.

ja men det er vel egentlig også ligemeget , for hvis den bed til så
ville det vel ikke gøre mere ondt end hvis en hamster bed så de
kommer nok ikke i aviserne

Fra : x Vuf x

Dato : 15-04-02 19:26

Mon, 15 Apr 2002 20:00:15 +0200, Punish the deed, not the breed wrote:

>ja men det er vel egentlig også ligemeget , for hvis den bed til så
>ville det vel ikke gøre mere ondt end hvis en hamster bed så de
>kommer nok ikke i aviserne

Du må da vist hellere komme og kigge på den store af mine hanner's
bisser! Dem ønsker jeg ikke plantet i min hånd eller ankel!

Fra : Louise Kragh

Dato : 16-04-02 13:56

Er enig at der ingen grund er til at overreagerer mod hele hunderacegrupper
på grund af - trods alt - yderst sjældne enkelttilfælde. Tænk lige på hvor
mange mord, voldtægter, børn der skader hinanden alvorligt osv er til
sammenligning! (for ikke at nævne børn og voksne der mishanler hunde!!!!)
Det er jo med hunde som med børn og alt muligt andet - der sker desværre
bare sådan nogle yderst beklagelige ting... Men det hjælper ikke at
overdrive og gå i den anden grøft.
Man forbød jo hellere ikke 11-årige drenge (generaliserer lige stærkt for at
bevise en pointe) i England, efter at to sådanne var skyld i en 4-årig
drengs død for et par år siden. Der er jo også uheldige/dårligt
opdragede+tilpassede elementer (som ikke har styr på instinkterne) i vores
race... tør det vist lige siges! Så man bør nok tage disse sager på en "case
to case basis".
Mvh
Louise