Lyd problemer!
Fra : Sune Hansen

Dato : 13-04-02 19:55

Kære NG!

Jeg har i dag fået ny pc..

Jeg har dog valgt at bruge min gl. skærm (Compaq MV700) og højtalere (JBL)
fra min gl. Compaq Presario 5240...

Men nu virker mine højtalere ikke.. dvs.. lyden er næsten væk, og jeg skal
sætte øret helt hen for at høre det meget svagt.

sætter jeg derimod et alm. sæt pc-højtalere på. Ja så virker de fint, men
vil 10 gange hellere bruge mine JBL, da de giver meget bedre lyd....

Hva' skyldes det... Duer mine gamle gode JBL højtalere kun på min gl.
Compaq..Eller ?

Mvh. Sune Hansen

Fra : Jens jensen

Dato : 13-04-02 20:42

"Sune Hansen" <swh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Men nu virker mine højtalere ikke.. dvs.. lyden er næsten væk, og jeg skal
> sætte øret helt hen for at høre det meget svagt.

jeg gætter på at jbl'ene ikke ar aktive dvs der er ikke indbygget
forstærker.

> sætter jeg derimod et alm. sæt pc-højtalere på. Ja så virker de fint, men
> vil 10 gange hellere bruge mine JBL, da de giver meget bedre lyd....

de er nok forbundet til 230v.

> Hva' skyldes det... Duer mine gamle gode JBL højtalere kun på min gl.
> Compaq..Eller ?

du har sikkert sat jbl til line out. hvor de på compaqen sikkert sad i
speaker out som er forforstærket.
jeg ved ikke om der er speaker out på dit nye lydkort. hvis der er brug det
ellers er der vist nok ikke noget at gøre

MVH jens jensen

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : D9N

Dato : 14-04-02 10:40

"Sune Hansen" <swh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kære NG!
>
> Jeg har i dag fået ny pc..

Tillykke... *S*

> Jeg har dog valgt at bruge min gl. skærm (Compaq MV700) og højtalere (JBL)
> fra min gl. Compaq Presario 5240...

Det kan du godt, men du får ikke lyd ud af det.
med mindre du anskaffer et aktivt lydkort.
jeg kan anbefale dig at købe et sæt nye højtalere med subwoofer istedet, så
har du stadig små højtalere, men en bedre lyd end med dine JBL.

vh
D9N
(selv compaq bruger)