Debian install og USB floppy drev
Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 13-04-02 17:48

Hejsa

Jeg har lige erhvervet et USB floppy drev til min bærbare (uden cdrom )

Men når jeg vil installere Debian starter den fint med rescue filen, men når
den vil havde root filen stopper den med fejlen

bla bla: I/O error dev 0,2,0 floppy bla bla
(Håber jeg fik esensen med! )

Udfra det vil jeg mene at det er når jeg skifter diskette at den failer!

jeg har prøvet dem i en anden stationær computer, hvor de kørte lige ind

nogen hjælp til problemet?

takker

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 13-04-02 18:38

Lige en opdatering

jeg har skrevet hele fejlen ned så nu er det hele med
end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 0

her efter kommer en 4-5 linjer med det samme hvor efter med kommer med

RAMDISK: couldn't find valid RAM disk images starting at 0

Det skal lige nævnes at de har virket på en anden computer, hmmm

jeg har også prøvet den nye flavor bf2.4 som skulle havde nogle flere usb
drivere med, dog uden held!

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen

Fra : frank damgaard

Dato : 13-04-02 19:12

Christian Precht-Jensen <christian@precht-jensen.dk> wrote:

> jeg har skrevet hele fejlen ned så nu er det hele med
> end_request: I/O error, dev 02:00 (floppy), sector 0

> her efter kommer en 4-5 linjer med det samme hvor efter med kommer med

Før du afskriver det som et drivereproblem,
så kunne det tænkes problemer med læse fejlpå diskette.
Selvom en given diskette er ok i et drev, så kan der være
fejl i et andet drev.
Ofte hjælper at formatere (med verify) og kopiere filer over i samme drev,
og helst det drev der skal anvendes til boot.

--
Frank Damgaard |

Fra : Christian Precht-Jen~

Dato : 13-04-02 19:34

Jeg formaterede den i dos som sagde at der ingen bad sectors er på disken!

til at skrive er jeg blevet anbefalet noget kaldt NTrawrite som efter den
har skrevet images til disken, så tjekker at den virker!

Jeg er ikke sikker på at det er noget med en driver at gøre da jeg prøvede
med den nye flavor som skulle understøtte usb noget bedre (bf2.4)

--
Med Venlig Hilsen
Christian Precht-Jensen