HP Laser printer ikke mørkt nok
Fra : Henrik

Dato : 13-04-02 17:39

Hej,

Jeg har en HP 1100 med det problem, at den ikke udskriver mørkt nok. Det er
godt nok kulsort, men jeg ville ønske at den sværtede lidt tykkere lige som
den HP et-eller-andet-stort laserprinter der er på mit arbejde.

Hvordan gøres det? Kan ikke umiddelbart finde nogle indstillinger til
dette...

Nogen der kender til problemet? Og nej - jeg ved godt at jeg kan bruge
"fed" - men det er ikke det jeg er ude efter.

Henrik

Fra : Stig Kildegård Ander~

Dato : 13-04-02 20:44

> [...]
> den HP et-eller-andet-stort laserprinter der er på mit arbejde.
>
> Hvordan gøres det? Kan ikke umiddelbart finde nogle indstillinger til

Der er formentligt en option i HP's driver der hedder noget med "economy
mode" eller lignende. Hvis den er slået til på en HP1200, så skriver den
meget svagt, og det kunne lyde som om du har samme problem.

MVH Stig

Fra : Henrik

Dato : 13-04-02 21:55

> [...]
> mode" eller lignende. Hvis den er slået til på en HP1200, så skriver den
> meget svagt, og det kunne lyde som om du har samme problem.

Tak - den er ikke slået til, det har jeg tjekket. På mit arbejde er der en
funktion der hedder "Mørk", men der er ikke noget der ligner her. Jeg har
hentet de nyeste drivere fra HP, men lige meget hjælper det. Det ser nemlig
ud som om den udskriver med en eller anden sparefunktion - men jeg har
tjekket at det ikke er tilfældet...

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Emil

Dato : 13-04-02 22:10

On Sat, 13 Apr 2002, Stig Kildegård Andersen wrote:

>Der er formentligt en option i HP's driver der hedder noget med "economy
>mode" eller lignende.

Yep, og hvis det kun er for grafik, er der under filer->setup
printer->egenskaber->grafik en mulighed for at justere
intensiteten.

m.v.h. Emil

Fra : D9N

Dato : 14-04-02 10:46

"Henrik" <h@enr.ik> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nogen der kender til problemet? Og nej - jeg ved godt at jeg kan bruge
> "fed" - men det er ikke det jeg er ude efter.

Hej Henrik

jeg ved ikke hvor mange sider den har skrevet, men har den skrevet over
10.000, så er der en mulighed for at din transferroller er fedtet til med
salt og talcum, du kan evt tage et stykke køkkenrulle og tørre den af med,
meget blødt, husk at du ikke skal sætte fingre på den.

det kan også være at spejlet i laseren er nasset, og skal renses...

--
vh
D9N