CSS i javascript
Fra : Michael

Dato : 13-04-02 16:49

Jeg har en hovedside som hedder
http://localhost/ref3/default.asp

Siden er lavet til css og skal hentes fra andre websteder. På min
computer nytwebsted og nytwebsted2.

default.asp skal så komme i forskellige farver anpå hvilket
websted man henter siden fra. Kommer man fra nytwebsted skal den
hedde alm.css og fra nytwebsted2 skal den hedde alm2.css.

Jeg har skrevet følgende kode men den fejler i linie 3 -
"Stregkonstanten er uafsluttet". Er der en som kan hjælpe

<script type="text/javascript">
strURL = new String( document.URL );
if( strURL.indexOf( "c:/nytwebsted/default.htm" ) != -1){
document.write( '<link href="http://localhost/ref3/alm.css"
rel="stylesheet"
type="text/css" />' )
}else{
if( strURL.indexOf( "c:/nytwebsted2/default.htm" ) != -1){
document.write( '<link href="http://localhost/ref3/alm1.css"
rel="stylesheet"
type="text/css" />' )
}else{
document.write( '<link href="http://localhost/ref3/alm2.css"
rel="stylesheet"
type="text/css" />' )
}
}
</script>
<noscript>
<link href="http://localhost/ref3/alm.css" rel="stylesheet"
type="text/css" />
</noscript>

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-02 16:57

Sat, 13 Apr 2002 15:49:21 +0000 (UTC), skrev Michael
<bbn1217@vip.cybercity.dk>:

>Jeg har skrevet følgende kode men den fejler i linie 3 -
>"Stregkonstanten er uafsluttet". Er der en som kan hjælpe

Betyder, at det skal skrives på en lang linje.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Michael

Dato : 13-04-02 17:06

Ok tak - men den får stadigvæk ikke fat i css filen. Burde den
ikke det?

Knud Gert Ellentoft wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

Fra : Ørla

Dato : 13-04-02 18:02

Michael <bbn1217@vip.cybercity.dk> wrote in news:a99k21$kb5$1@sunsite.dk

> Jeg har skrevet følgende kode men den fejler i linie 3 -
> "Stregkonstanten er uafsluttet". Er der en som kan hjælpe

> [...]

Når man vil have at JavaScript skal udskrive en " via en write eller
writeln skal man skrive \" . For eksempel

document.writeln("<link href=\"http://localhost/alm.css\"
rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\"")

Naturligvis stående på en linie. Ret ulæseligt, men det hjælper i en
editor, der farver koder. Jeg aner ikke om ovenstående løser det - det er
blot et bud.

Ørla

Fra : Jakob Andersen

Dato : 13-04-02 18:35

"Ørla" <spam@me.silly> wrote in message
> Når man vil have at JavaScript skal udskrive en " via en write eller
> writeln skal man skrive \" . For eksempel

Hvis du så ordentlig efter i Michaels post havde han gjort sådan her:

document.write( '........."......."..........');

og det virker fint.

--
Jakob Andersen

Fra : Ørla

Dato : 13-04-02 20:47

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in

> Hvis du så ordentlig efter i Michaels post havde han gjort sådan her:
>
> document.write( '........."......."..........');
>
> og det virker fint.

Jamen, jeg så skam ordentligt efter. Jeg var bare ikke klar over at man
kunne gøre det ovenstående. Men så fik jeg da lært det, og jeg må indrømme
at det er unægteligt noget lettere at læse en streng, der er skrevet på
"din" måde.

Ørla

Fra : Palle Justesen

Dato : 15-04-02 14:38

"Ørla" <spam@me.silly> skrev i en meddelelse
> "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in

Ja og går der alligevel kage i det, kan du gemme nogle af apostrofferne i
variable, f.eks.
hvorefter du kan øge antallet af 'lag' og lave endnu mere komplicerede
document.write(....

Vh
PJ