kravlegård
Fra : mimi

Dato : 13-04-02 14:52

Hejsa
Jeg kom til at se at vi faktisk aldrig har fået brugt vores kravlegård, som
vi fik i gave lige efter fødslen. Vi ønskede os den brændende, men ærger os
nu over vi aldrig har haft brug for den. Min søn er næsten 10 mdr. så det
er nok begrænset hvor meget han vil sidde i den, da han både kravler og går
rundt ved alt. Er det kun mig der aldrig har brugt kravlegården eller hvad?
Hvornår har i haft brug for den?
Knus fra Mimi

Fra : vagn torup

Dato : 13-04-02 17:55

Hej Mimi
Vi har aldrig haft en og har heller aldrig ville have en.
Skulle vi endelig have et sikkert sted og parkere junior et øjeblik, så
brugte vi tremmesengen, ellers har de bare kravlet rundt, som de havde lyst.
MVH Rikke
mimi <a@a.aa> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91EFA0E62CBF1mimivilfordmailmedk@193.88.15.201...

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 13-04-02 17:52

Hej Mimmi.
Som bedstemor vil jeg give den erfaring videre, at nr. 2 barn er godt
beskyttet imod nr. 1 barns interesse. Selv når alderforskellen er fx 4
år, kan det være svært at at kombinere kærlighed og varsomhed. Nr. 1
barn kan være af en sådan støbning, at kravlegården giver ro, når det
udforskningsrum, som stue mv udgør, bliver for meget af det gode.
Venlig hilsen
Bente

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 13-04-02 17:55

Hej Mimmi.
[...]
Desuden kan kravlegård bruges udendørs i forbindelse med grill og andre
farlige kortvarende aktiviteter.
Venlig hilsen
Bente

Fra : mimi

Dato : 13-04-02 19:49

Hej Bente
Det kan du jo have ret i, så jeg tror vi beholder den og ser tiden an. Vi
har nu ikke planer om at få et barn mere endnu. Der kommer nom til at gå et
par år.
Knus fra mimi

Bente Holm Nielsen <Bentehn@vip.cybercity.dk> wrote in

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-04-02 20:24

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
> Hvornår har i haft brug for den?

Når vores datter vågner om morgenen (omkring kl 7-7:30), så bliver hun
ammet.
Og dernæst så har vi fundet ud af at det er dét tidspunkt på dagen hvor
helst vil ned i kravlegården og "lege"
Hun er idag ca. 4.5 måneder (korrigeret; reelt 7.5 måneder, men født 3 mdr
for tidligt).
Hun ligger så i kravlegården og "leger" og snakker i en times tid, og tager
sig derefter en lur på yderligere en time

I løbet af dagen lægger vi hende også derned, og hun "leger" og pludrer med
sine bamser og ting

Alt i alt har kravlegården vist sig, at være et god til vores datter

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Iben Holst

Dato : 14-04-02 08:46

Hej !

Vi har brugt kravlegården rigtig meget !!
Men de primære situationer har været hvis jeg har måttet forlade rummet, så
der ikke kunne opstå uventede problmer mht. hunden - og da sønnike begyndte
at rulle meget rundt og kravle løftede jeg ham også op i den hvis jeg lige
skulle noget, for at være sikker på at han ikke kom til skade .....

Nu er han godt 3 år og vi bruger den stadig ! *GG* Men det er så fordi vi
har plads nok til den og det er så dejligt nemt at have alle legesagerne i
den ....

Iben

Fra : Anja

Dato : 14-04-02 20:23

Jeg har heller aldrig brugt kravlegård til mine unger - men jeg ved mange
som bruger den til opbevaring af legetøj

Anja

Fra : Soren Pedersen

Dato : 14-04-02 20:48

Vi overtog en for 3 år siden da den første var på vej.....Og hun har
tilbragt sammenlagt 3 minutter i den (3 forsøg af ét minuts varighed .
Det har muligvis krævet lidt ekstra opmærksomhed at have hende rendende løs,
men på den anden side fandt hun hurtigt ud af hvad hun måtte, og hvad hun
_ikke_ måtte - Det tror jeg at vi nyder godt af idag hvor hun er 100% med på
hvad der må rodes i og hvad der ikke må rodes i. Jeg synes at det rareste er
at bruge de ekstra kræfter i begyndelsen, for så at kunne "stole" på hende
som 3 årig, og turde vende ryggen til hende. _Hun_ på den anden side føler
sikkert at hun ikke bliver behandlet som en baby!

Mvh
/Søren

--
Kig billeder og "Mini-Marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Nina Hald

Dato : 22-04-02 21:34

Hej.
Min datter har været i kravlegården i de situationer hvor jeg måtte forlade
hende, for at bære varer op af trappen til 2.sal, eller gå i bad mens hun
var vågen, derudover brugte jeg den til at holde legetøjet i snor over hende
når hun lå på ryggen eller sad i vippe/dippe stolen, eller sækkestolen. Da
hun begyndte at gå for alvor i en alder af 9 måneder brugte jeg den som
sikkerhed til at bure kakkelovnen inde, den var også god til opbevaring af
hendes ting i en lille 2 værelses lejlighed. Derudover havde vi den med de
gange vi var på besøg hos folk hvor der var hunde der ikke kunne lide
småfolk, så var hun nemlig i sikkerhed.
De fleste af disse ting kunne sagtens være afhjulpet på anden måde, og
sammenlagt har hun siddet/ligget i kravlegården ½ time dagligt i 1 år.
Jeg har via mit arbejde som pædagog set en kravlegård i 1 meters højde med
hule nedenunder, den vil jeg gerne have når nummer to kommer, da baby så er
mere med i stuens liv og storesøster kan lege omkring baby. Jeg går stærkt
udfra at der med nummer to bliver flere situationer hvor det kan være
nødvendigt at vende ryggen til baby og gøre noget andet f. eks læse eller
bade med den store.
Venlig hilsen Nina Hald.