/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Opdateret distro med Linux 2.2.x?
Fra : Steen Suder


Dato : 13-04-02 11:03

Jeg har et formål jeg bruger normalt bruger Debian 2.2rX til, da der
kræves en 2.2 kerne. Det skal nævnes at denne kerne bliver oversat på
maskinen.

Som jeg forstår det er Debian 2.2rX snart passé og bliver erstattet med
Debian 3.0, der anvender en 2.4 kerne. Det kan være jeg tager fejl...

1. "Forsvinder" Debian 2.2rX?
2. Kan Debian 3.0 uden videre anvendes med en 2.2 kerne?
3. Hvad er ellers de bedste bud på en solid distro, der er bygget
omkring en 2.2 kerne?

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running
code."
ICQ UIN: 4133803

 
 
Allan Olesen (13-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 13-04-02 11:48

Steen Suder <steen@suder.dk> wrote:

>Som jeg forstår det er Debian 2.2rX snart passé og bliver erstattet med
>Debian 3.0, der anvender en 2.4 kerne. Det kan være jeg tager fejl...

Lige nu kommer woody, som er den kommende 3.0, med kerne 2.2.20.

Og da lige netop kernen er undtaget fra Debians automatiske
opgraderinger med apt-get (apt-get kan også foretage kerneopgradering,
men man skal selv bede den om det), vil du kunne holde sådan en maskine
fuldt opgraderet uden pludselig at blive belemret med en ny 2.4-kerne.

Men det udelukker jo nok ikke, at du på et eller andet tidspunkt ude i
fremtiden måske vil løbe ind i problemer med automatisk opgraderede pakker,
der fungerer dårligt under en gammel kerne.

Og jeg kunne også forestille mig, at woody på et tidspunkt går over
til 2.4, så måske det var en ide at sikre sig et sæt CD'er nu.


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Bo Simonsen (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Bo Simonsen


Dato : 14-04-02 00:17

On Sat, 13 Apr 2002 12:47:45 +0200, Allan Olesen wrote:

> Steen Suder <steen@suder.dk> wrote:
>
>>Som jeg forstår det er Debian 2.2rX snart passé og bliver erstattet med
>>Debian 3.0, der anvender en 2.4 kerne. Det kan være jeg tager fejl...
>
> Og jeg kunne også forestille mig, at woody på et tidspunkt går over til
> 2.4, så måske det var en ide at sikre sig et sæt CD'er nu.
>
>
>
Hvis man vælger bf2.4 image'ene, kommer woody til at køre kernel 2.4..

Dog er denne kernel compileret uden ipv6 support (sikkert også andet der
mangler, som jeg ikke har bidt mærke i), og med framebuffer.. Men det er
jo en smagssagt om man foretrækker dette eller ej.

/Bo

Allan Olesen (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 14-04-02 07:10

Bo Simonsen <paltas@geekworld.dk> wrote:

>Hvis man vælger bf2.4 image'ene, kommer woody til at køre kernel 2.4..

Ja, det ved jeg. Det er den eneste image, der vil æde mit Tulip-netkort.

Men svjh er det et eksperimentelt image, og jeg har ikke set noget om,
at 2.2 forsvinder fra de andre woody-images.


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Stefan Bruhn (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 14-04-02 10:03

On Sun, 14 Apr 2002 08:09:58 +0200, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
wrote:

>Ja, det ved jeg. Det er den eneste image, der vil æde mit Tulip-netkort.

Det var da meget rart at høre :)
Jeg har to netkort fra et obskurt lille firma og i den ene computer
brugte jeg et Tulip modul og det virkede. I den anden kørte det slet
ikke... Kunne være jeg skulle prøve bf2.4 i den hvor det ikke virkede...

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Allan Olesen (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 14-04-02 11:38

Stefan Bruhn <devnull@bruhn.tk> wrote:

>Jeg har to netkort fra et obskurt lille firma og i den ene computer
>brugte jeg et Tulip modul og det virkede. I den anden kørte det slet
>ikke... Kunne være jeg skulle prøve bf2.4 i den hvor det ikke virkede...

Du skal være opmærksom på, at der er mange tulip-netkort, de fleste
af dem vistnok kloner - incl. mit.

Jeg har på grund af mine egne problemer søgt en del på nettet, og det
ser ud til, at tulip-modulet er berygtet for, at hver gang man ændrer
koden for at løse et problem for een af klonerne, er der straks nogle
andre, der holder op med at virke. Så i lang tid har der ikke været
en kerneversion, hvor tulip-modulet fungerede med alle kort.

Ærgerligt, for det er da ellers rart med ydelse i 3Com-/Intel-klassen
for en hundredelap.


--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Stefan Bruhn (14-04-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 14-04-02 11:49

On Sun, 14 Apr 2002 12:37:49 +0200, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
wrote:

>Du skal være opmærksom på, at der er mange tulip-netkort, de fleste
>af dem vistnok kloner - incl. mit.

I windows er mit netkort et Macronix. Jeg kan ikke huske hvad der stod
på æsken, men i hvert fald ikke det.

>Jeg har på grund af mine egne problemer søgt en del på nettet, og det
>ser ud til, at tulip-modulet er berygtet for, at hver gang man ændrer
>koden for at løse et problem for een af klonerne, er der straks nogle
>andre, der holder op med at virke. Så i lang tid har der ikke været
>en kerneversion, hvor tulip-modulet fungerede med alle kort.

Hmm... Jeg mente at jeg havde brugt samme install cd, men det har jeg
nok ikke når det kommer til stykket...

>Ærgerligt, for det er da ellers rart med ydelse i 3Com-/Intel-klassen
>for en hundredelap.

Yep. Glad for at det virkede på min server i første forsøg (efter at
have fundet frem til at det var tulip jeg skulle bruge)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste