DDR 333 Ram
Fra : John Madsen

Dato : 13-04-02 11:20

Kører med disse på Soltek sl-75drv5 kort: Sisoft Sandra siger korrekt nok
FSB 2 * 134 Mhz, men i memory bus speed siger det også 2 * 134 Mhz. Burde
det ikke i memory bus være noget med 333 Mhz ?

John

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 13-04-02 12:05

"John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> FSB 2 * 134 Mhz, men i memory bus speed siger det også 2 * 134 Mhz. Burde
> det ikke i memory bus være noget med 333 Mhz ?

Husk å kjøre oppsettet for 333MHz DDR i BIOS...

Fra : John Madsen

Dato : 13-04-02 13:19

OK, og hvordan gør man så lige det.

I bios står følgende :

Current FSB Frequency 133 Mhz
Current Dram Frequency 166 Mhz

Begge linier er nedtonet og kan ikke rettes.

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 13-04-02 16:10

> OK, og hvordan gør man så lige det.
>
> I bios står følgende :
>
> Current FSB Frequency 133 Mhz
> Current Dram Frequency 166 Mhz
>
> Begge linier er nedtonet og kan ikke rettes.

Gå inn i BIOS, velg "advanced chipset features" og bla frem til "DRAM
Clock/Drive Control" og velg denne.
Bla ned til "DRAM Clock" og sett denne til "Manual", så kikker du på
"Current DRAM Frequency" igjen, nå står det nok 266MHz her men den er ikke
lenger nedtonet slik at du manuelt kan gå inn og sette ønsket frekvens.
Håper dette hjelper litt.

Fra : Jakob M

Dato : 13-04-02 14:06

"John Madsen" <lydia_john@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kører med disse på Soltek sl-75drv5 kort: Sisoft Sandra siger korrekt nok
> FSB 2 * 134 Mhz, men i memory bus speed siger det også 2 * 134 Mhz. Burde
> det ikke i memory bus være noget med 333 Mhz ?

Det er ikke sikkert Sandra rapporterer korrekt. Prøv med WCPUID i stedet og
se hvad den siger. http://www.h-oda.com/

Mvh
Jakob

Fra : John Madsen

Dato : 13-04-02 15:30

Har hentet WCPUID version 3.0. Den siger følgende :

Internal Clock 1668.98 dette er korrekt
System Clock 134,32
System Bus 268,64 MHZ DDR
Muliplier 12.5

Sådan som jeg læser denne test, kører rammene kun 266 MHZ

Fra : jensen

Dato : 13-04-02 17:50

> [...]
> System Bus 268,64 MHZ DDR
> Muliplier 12.5
>
> Sådan som jeg læser denne test, kører rammene kun 266 MHZ

er det ike fordi du skal køre 166/333

ved 133 køre du kun 266 , så lås din cpu op og køre 166/333 og bare clok den
så det passer med en xp2000, må da være den måde man gør det på ,

jensen

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 13-04-02 18:22

"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message

> [...]
den
> så det passer med en xp2000, må da være den måde man gør det på ,

Minnebussen og FSB'en kjører asynkront så dette skal ikke være nødvendig.
Kan fint kjøre CPU-FSB på 133*2 og RAM på 166*2.

Fra : jensen

Dato : 14-04-02 20:18

> Minnebussen og FSB'en kjører asynkront så dette skal ikke være nødvendig.
> Kan fint kjøre CPU-FSB på 133*2 og RAM på 166*2.

ja jeg kan kun køre 152x11,5 på min xp 1800 , det er langt fra nuk jeg skal
jo op på 166x11,5 for at undgå at oc mine pci og agp porte .
så jeg tro jeg låser min cpu op og køre 166x10,5 så oc jeg ikke pci og agp ,
og alt i alt må det være noget hurtiger end 152x11,5

bahhh jeg som trode amp kunne océt

jensen

Fra : jensen

Dato : 15-04-02 09:46

"Dr. Ahcir" <rgallagher@c2i.net> skrev i en meddelelse

> Minnebussen og FSB'en kjører asynkront så dette skal ikke være nødvendig.
> Kan fint kjøre CPU-FSB på 133*2 og RAM på 166*2.

ja køre jeg nu , men WCPUID skriver 133/266 skulle da være 133/333 , men
ligemeget låser min xp opog køre 166/10,5 og så køre jeg 166/333 cpu 1743mzh

jensen