Hjælp til AutoCad Lt97
Fra : JP

Dato : 13-04-02 08:55

Hej
Jeg har installeret en windows printer-driver i kontrol panelet. Den skal
bare bruges til at skrive ud til en fil. Under File->Printer setup->New i
Autocad , står der bare en masse forskellige drivere, som jeg ikke kan bruge
til så meget. Mit spørgsmål går på hvordan jeg får valgt den driver, som jeg
allerede har konfigureret ude i windows.
/JP

Fra : Freddy Suurland

Dato : 13-04-02 10:02

Hej JP

En af valgmulighederne er System printeren, vælg den.

Vh Freddy

Fra : JP

Dato : 13-04-02 11:21

Jeg har prøvet at vælge System Printeren, men den virker ikke. Skal den
konfigureres? Jeg havde forestilt mig at man i Autocad kunne vælge en af de
windows-print-drivere, som man allerede havde sat op ude i windows. Kan man
ikke det?
/JP

Fra : Freddy Suurland

Dato : 13-04-02 13:38

Hej JP

Jo... At vælge at installere System printeren er netop at vælge den der er
aktiv i Windows.
Er det fordi at du ikke vælger denne System printer når du udskriver ??
Det gøres under "Device and Default Selection..." i Print/Plot dialogboxen.

Vh Freddy

Fra : JP

Dato : 13-04-02 15:39

> [...]
> Er det fordi at du ikke vælger denne System printer når du udskriver ??
> Det gøres under "Device and Default Selection..." i Print/Plot

Hej Freddy

Haves:
1 LaserJet (printer)
1 DesignJet (plotter)
1 "Printer", som skriver ud til en fil (det er bare tale om en HP postscript
driver, altså ikke en rigtig printer)

Jeg udskriver på alle 3 printere fra AutoCad. Det skal være sådant, at
Laserjet'en altid skal være default printer. Det klares nemt nok ved at
sætte den til default i kontrol panelet.

I Print/plot dialogen i AutoCad kan jeg kun se følgende, der allerede er
installeret:

"Default System Printer". (den repræsenterer så enten den ene eller den
anden printer)
HP DesignJet.

Når jeg skal skifte imellem udskrivning på Laserjet og til en fil, så er
det, at jeg nødt til at gå ud i kontrol panelet og vælge den pågældende
printer som default printer. Det er lidt besværligt. Jeg vil gerne have
adgang til alle 3 printere fra AutoCad's print/plot dialog, i stedet for at
gå ud i windows og skifte default.

mvh JP

Fra : Freddy Suurland

Dato : 13-04-02 16:13

Hej JP

Nu tror jeg jeg forstår dit problem.
Er det ikke muligt for dig at installere din LaserJet printer (det er vel en
HP) ved at vælge:
Preferences
Printer
New
Hewlett-Packard HP-GL/2 devices ADI 4.3 - for Autodesk by HP
Giv den en beskrivelse og
vælg LaserJet i listen
osv

Vh Freddy

Fra : JP

Dato : 13-04-02 16:55

> [...]
> Printer
> New
> Hewlett-Packard HP-GL/2 devices ADI 4.3 - for Autodesk by HP

Hvordan får jeg så postscript-driveren til at virke med AutoCad? Laserjet'en
skal jo være default printer, så den behøver jeg ikke konfigurere i AutoCad.
mvh JP

Fra : Freddy Suurland

Dato : 13-04-02 21:15

Jeg trode Postscript-driveren var en AutoCAD driver, når det ikke er det, er
det ikke muligt at løse dit problem.
Inde i Autocad kan man ikke skifte mellem "Windows printere"

Vh Freddy

Fra : Freddy Suurland

Dato : 13-04-02 15:41

P.S.
Jeg kom til at tænke på om ud kunne have "glemt" at vælge den printer du vil
bruge, som standardprinter ude i Windows.
Når System printer er valgt i AutoCAD er det i Windows du vælger hvilken
printer der skal udskrives på.
Højer klik på printeren og vælg - Benyt som Standard printer.

Vh Freddy