Opbygning af database i mySQL
Fra : -Martin-

Dato : 12-04-02 21:29

Ja nu sidder jeg og ska lave en database over nogen film

Flg skal der være plads til

Filmens navn
Tekst om filmen
Skuespillere
Tekst om skuespilleren

Problemet ligger i den med tekst om skuespilleren

For lige nu har jeg det således

- Databasen
- Tabel film
- Navn på film
- Dato
- Tekst på film

- Skuespiller tabel
- Film id (som jo refere til tabellen films id
- Fornavn på skuespilleren
- Efternavn på skuespilleren
- Tekst

Men nu er problemet jo at en skuespiller kan medvirke i flere film :)
Så hvordan skal jeg opbygge den ?

Overvejer flg.

- Databasen
- Tabel film
- Navn på film
- Dato
- Tekst på film

- Film/Skuespiller tabel
- Film id (som jo refere til tabellen films id
- Skuespiller id

- Skuespiller tabel
- skuespiller id
- Fornavn på skuespilleren
- Efternavn på skuespilleren
- Tekst

Men så kommer problemet jo bare når man skal læse om skuespilleren med
ID 222 i filmen med ID 38

Men samme skuespiller har jo også ID 1678 i en anden film?

Hvordan skal jeg opbygge den ?

Forresten så bruger jeg mySQL og PHP :)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-04-02 22:44

"-Martin-" <admin@natten-i.dk> wrote in message
> Men så kommer problemet jo bare når man skal læse om skuespilleren med
> ID 222 i filmen med ID 38
>
> Men samme skuespiller har jo også ID 1678 i en anden film?

Det har han jo ikke, du sørger blot for _kun_ at oprette hver skuespiller én
gang.

--
Jakob Andersen