Internet udbyder til Firma brug
Fra : soeren.maagaard@skol~

Dato : 02-02-01 06:18

Tak for svarene. Konklusion: dsl er kun til privat brug, ikke til
seriøs og stabil firmabrug?????

Så ender vi at en fast linje er en god ide.

Kan I så her anbefale nogle gode udbydere??
Hvis man kigger på Jubii
http://www.jubii.dk/Edb_Internet/Internet/Internetudbydere/Erhverv/
Findes der jo en del.
Giv mig et par gode navne, fortæl også gerne hvorfor de er gode.

På forhånd tak.

Søren Maagaard

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 02-02-01 08:08

It seems soeren.maagaard@skolekom.dk wrote:
>Tak for svarene. Konklusion: dsl er kun til privat brug, ikke til
>seriøs og stabil firmabrug?????
>

>Så ender vi at en fast linje er en god ide.

en rigtig god ide !

>Giv mig et par gode navne,

TDC, WOL, Tele2, CyberCity
Det er vist de fire der leverer de fleste faste kredsløb

>fortæl også gerne hvorfor de er gode.

Det tror jeg ikke ville blive objektivt, se min .signature

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-02-01 08:22

spam_me_senseless@dot.dk (Soeren Schroeder) skrev :

>TDC, WOL, Tele2, CyberCity
>Det er vist de fire der leverer de fleste faste kredsløb

mjøehhhh..... global-one, uu-net, you name them

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : soren

Dato : 02-02-01 12:56

On Fri, 02 Feb 2001 08:22:07 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>Venligst
>
>jan@stevns.net - www.stevns.net
>Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

så længe de bruger Powercom som backbone provider er man sikker på at
kvaliteten er i orden. Spørg efter det.

Fra : Finn

Dato : 02-02-01 13:57

"soren" skrev i en meddelelse

> så længe de bruger Powercom som backbone provider er man sikker på at
> kvaliteten er i orden. Spørg efter det.

Tele/Uni2 har jeg hørt meget positivt om. Og de bruger PowerCom.

Mvh
FinnM

Fra : Simon Skals

Dato : 02-02-01 15:06

It seems soren wrote:
>så længe de bruger Powercom som backbone provider er man sikker på at
>kvaliteten er i orden. Spørg efter det.

Sludder. At PowerCom leverer transmissionskapaciteten er ikke ensbetydende
med, at IP-provideren er noget værd.

Selvfølgelig er stabiliteten af fx et SDH-kredsløb en nødvendighed for
stabil drift på de overliggende IP-services, men et klippefast SDH-kredsløb
kan ikke kompensere for slinger i valsen på IP-siden.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Skriver

Dato : 05-02-01 17:31

>mjøehhhh..... global-one, uu-net, you name them

Global-One har vist været stort set døde i DK de seneste år ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-02-01 17:37

<soeren.maagaard@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene. Konklusion: dsl er kun til privat brug, ikke til
> seriøs og stabil firmabrug?????

hvorfor skulle det ikke være det?

Selfølgelig har de ikke oppetids garanti,,, Men den er vel nærheden af 100 %
oppetid...

Worldonline, henvender sig da også til virksomheder,, Fx mår man godt
tilslutte routeren til hele netværket, og dermed bruge internet adgang på
alle arbejdsstationerne.

http://business.worldonline.dk/

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 04-02-01 13:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> writes:
> Men den er vel nærheden af 100 % oppetid...

Hvad betyder det? 95% er i nærheden af 100%, men hvem vil finde sig i
20 dages nedetid om året?
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-02-01 17:42

On Fri, 02 Feb 2001 06:18:28 +0100, soeren.maagaard@skolekom.dk wrote:

>Så ender vi at en fast linje er en god ide.
>
>Kan I så her anbefale nogle gode udbydere??

Vi har godt erfaringer med UUNet,

De store problemer vi har haft har været relateret til en mand med en
skovl , men det kan man betale sig fra med flere førings veje.

Der har været nogle få fremkomlig problemer med ikke noget som har
været et problem eller uacceptabelt.

Dog skal det siges vi kun har en enkelt 2mb ting.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-02-01 13:56

On Fri, 02 Feb 2001 06:18:28 +0100, soeren.maagaard@skolekom.dk wrote:

>Tak for svarene. Konklusion: dsl er kun til privat brug, ikke til
>seriøs og stabil firmabrug?????

Til firma brug, ville jeg nok overveje ikke en men flere xDSL linier,
selvfølgie ikke mere end en enkelt fra de forskellige ISP'er der kan
levere sådanne linier. Og så en maskine der med rette soft kan fordele
belastningen mellem linierne.
Går den ene linie ned, så har man de ander linier, det er en sikkerhed
for oppe tid, du ikke har råd til ved faste kredsløb.

--
Det er muligt, ikke at begå nogen fejl, og aligevel tabe.
Det er ikke en svaghed, det er livet.

Mvh Ivar Madsen
news-21-09-00@nemo.dyndns.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-02-01 18:19

> [...]
> selvfølgie ikke mere end en enkelt fra de forskellige ISP'er der kan
> levere sådanne linier. Og så en maskine der med rette soft kan fordele

Det er en billig og "driftsikker" løsning, men kan i praksis kun bruges til
surf mm.
Jeg ville ihvertfald ikke hoste noget på sådan et setup..

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-02-01 20:22

On Sun, 04 Feb 2001 17:18:36 GMT, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Det er en billig og "driftsikker" løsning, men kan i praksis kun bruges til
>surf mm.
>Jeg ville ihvertfald ikke hoste noget på sådan et setup..

Ja, ok, det er ikke noget man køre en WEB server på eller ligende. Men
er det ikke mest normalt for firmaer at have det på hoteller?

Fra : Frans Meyer

Dato : 06-02-01 08:08

Aha... og rette soft er?

mvh
Frans

Fra : Morten Birkelund

Dato : 05-02-01 20:58

<soeren.maagaard@skolekom.dk> wrote in message
> Tak for svarene. Konklusion: dsl er kun til privat brug, ikke til
> seriøs og stabil firmabrug?????

> Kan I så her anbefale nogle gode udbydere??
Jeg har kun godt at sige om UNI2, de er dyre men gode.

--
Morten Birkelund
Ansat hos Azero.dk men udtaler sig har for egen regning.