Problem: Har helt op til 30 sekunders vent~
Fra : David

Dato : 12-04-02 20:15

Ok jeg må jo starte et sted og henvende mig til denne newsgroup og spørge
specifikt til denne group. Kan ikke finde nogen bedre group

Altså, det kunne være at mit problem relatere til browseren.

Min netexpress forbindelse (og det er faktisk den nyeste netexpress
installation, jeg havde en ældre installation af netexpress engang men
opsagde den og lidt efter abbonerede jeg på netexpress igen), men den nyere
forbindelse har ført det med sig at nu er der hyppigt, (ikke altid, men
meget
hyppigt) en kort forsinkelse på 20 sekunder eller helt op til så
lang tid som 30 sekunders ventetid før siden viser sig, til trods for at den
side der nu endelig viser sig ikke har særligt meget heavy(tungt) at
downloade (læse ind).
Så siden/siderne burde være hurtigere oppe. Det var den også før med den
tidligere netexpress forbindelse jeg altså havde engang.

Kan det være et browserrelateret problem.

Jeg har afinstalleret alt der kunne interfererer med forbindelsen og
forsinke
det lidt. F.eks. Norton antivirus. Realplayer har jeg slet ikke
installeret.

Venlig hilsen
David

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 12-04-02 23:05

> Kan det være et browserrelateret problem.

Jeg ved ikke helt, men med alm. modem over telefonnettet skal man være
opmærksom på ikke at have en lang forlængerledning mellem telefonstik og
modem. Ligeledes kan "støj" på telefonnettet give forsinkelser, bl.a.
trådløse telefoner (pga. batteri/strømforsyning), telefonsvarer, beocom
telefoner mv...
Prøv at hive alt ud af telefonstikket (undtagen modem og se hvordan det
kører.

Mvh. Larsen

Fra : david

Dato : 30-04-02 15:10

Hej igen folkens.
Det har jeg prøvet og det ændrer ingenting det er stadig det samme.
Men jeg har engang haft cybercity fastforbindelse og samme netexpress
forbindelse. Dengang blev der lavet et specieltsik lige ved siden af
telefonstikket på væggen. 1 stik til hver forbindelse så nu sidder der 2
stikdåser på væggen + det almindelige telefonstik 3 ialt. Det stik til
cybercity sad stadig på væggen da jeg kørte den tidligere netexpress og den
virkede helt fint uden nogen forsinkelser. Men nu når jeg har fået
netexpress igen 2.gang så sidder det gamle netexpress stik stadig tilbage på
væggen, (det er et et fladstik) Kan DET årsage en dårligforbindelse.
-
david

Fra : david

Dato : 30-04-02 19:18

Jeg har lige ringet til udbyderen. Får dermed besøg at teknikker og de
kigger på det.
Bliver spændende om det er det der årsager problemet!
Jeg orientere senere.
-
david

Fra : david

Dato : 04-05-02 17:13

Nå der kunne ikke blive gjort særligt meget andet end jeg skulle prøve at få
en router fik jeg at vide.
Så den købte jeg af tdc.
Vender tilbage om DET har hjulpet. hehe!
Skal ha' det her til at fungere!
--
David
-

Fra : Green

Dato : 04-05-02 19:30

"david" <daan@mail.dk> wrote in

> [...]
> at få en router fik jeg at vide.
> Så den købte jeg af tdc.
> Vender tilbage om DET har hjulpet. hehe!

Har du firewall?
Det kan værer der problemet er.

Green.

Fra : david

Dato : 18-05-02 17:33

Hej Folkens
Det virker! Det virker!
Helt utroligt!
Det var routeren jeg fik sat på og så har der aldrig siden (testet det
tilstrækkelig længe nu, til at jeg ved at det virker! ) været noget
forsinkelser.
Wow!
Det går eder hammerende stærkt nu! Virkeligt stærkt!
Det har virkelig sat gang i omdrejningerne den router.
Ville bare lige melde fordi jeg havde lovet at holde jer ajour.
Hilsen
David

david <daan@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd408c5$0$11919$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : david

Dato : 30-05-02 09:27

Hehe!
Er der slet ingen der vil gratulere mig?

"Jeg snakker med mig selv, jeg snakker med mig selv ,da da da da da da...

nyhedsmeddelelse:3ce6829d$0$11911$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 09:38

Thu, 30 May 2002 10:27:20 +0200, skrev "david" <daan@mail.dk>:

>Er der slet ingen der vil gratulere mig?

Jo da, du har lige vundet pligten til at læse min signatur og
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : david

Dato : 31-05-02 08:40

Hvorfor?
-
david

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-02 12:06

Fri, 31 May 2002 09:40:10 +0200, skrev "david" <daan@mail.dk>:

>Hvorfor?

Fordi dårlig citeringsteknik er irriterende, at sende et svar på
4 - 5 linjer med 100 linjers bundcitering f.eks.

Hvis du havde kigget lidt på den pågældende side, ville du have
fået mange gode hints om, hvorfor bundcitering er en dårlig ting.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 15:31

> Kan det være et browserrelateret problem.

Prøv nogle forskellige, IE er "berømt" for sine kunstpauser.
Opera kan varmt anbefales.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : David

Dato : 19-04-02 14:37

Jeg har efter en lidt nærmere granskning opdaget at browseren/windows/min
computer laver forsinkelsen inden den søger/hopper på nettet. Fordi at jeg
har i tider hvor forsinkelsen sker lukket ned for forbindelsen og prøvet
igen. Så varer det den tid i forsinkelse som jeg har omtalt før, før
computeren åbner forbindelsen til min udbyder(og ringer op til nettet).
Så må jeg spørge. Hvad kan man uddrage af dette?
-

Fra : david

Dato : 20-04-02 17:16

Har lige opgraderet IE fra 5.5 (tror jeg den var) til 6.0
Jeg tror at noget går lidt/meget hurtigere.
Men man kan jo aldrig vide om det har hjulpet.
Vil lige se tiden an om det har hjulpet.
-

Fra : david

Dato : 27-04-02 15:03

Det er stadig det samme og har altså stadig op til 30-40 sek ventetid selv
efter
opgraderingen til 6.0.
Det kan skyldtes hardisken som jeg lige har købt og installeret. Men ved
ikke.
Det ligner bare et internt computer problem, noget med hukommelsen. Min
harddisk er en ultra dma/eta(tror jeg) men bundkort er på 33 mhz og ide
kabler ser ud til at være et almindeligt kabel (ikke ultra kabel). Måske at
nogen kan fortælle mig hvad der skal indstilles af ting og sager med hensyn
til at jeg dels har fået en ny HD, dels ikke ved noget om disse
indstillinger for drev og controllere.
-