Hint vedr. scrollbar
Fra : MZH

Dato : 12-04-02 19:09

Hej med jer.

Jeg har lavet et scrollbart dynamisk testfelt i Flash 5 og en
scroll-op knap og en scroll-ned knap.

Nu vil jeg gerne have en lille firkant, der kører op og ned alt efter,
hvor man er i scroll teksten.

Den skal IKKE ændre størrelse efter hvor meget tekst der er i feltet,
men bare f.eks. køre ned i bunden når man scroller helt ned.

Jeg skal vel beregne og sætte firkantens y-værdi ud fra tekstens
position, men hvilken parameter (for teksten) kan jeg bruge til det?

På forhånd tak,

Mikkel

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-04-02 09:15

> [...]
>
>Jeg skal vel beregne og sætte firkantens y-værdi ud fra tekstens
>position, men hvilken parameter (for teksten) kan jeg bruge til det?
du skal have fat i en property der hedder maxscroll.. den har en
værdi, som fortæller hvor meget tekstfeltet kan scrolle.. dvs, man kan
hente værdien ved

_root.tekstfelt_navn.maxscroll

Kind regards
Bo Dudek