Hjælp til sammensætning af PC
Fra : Christian Simonsen

Dato : 12-04-02 19:01

Hej gruppe.

Jeg skal sammensætte en ny PC til en god bekendt, budget op til 10.000 kr.
Jeg forestiller mig følgende:

Codegen 300W kabinet
ECS 7KS6A
AMD Athlon XP 1.700 MHz
Køler ?
256 Mb DDR PC2100
Seagate Barracuda 4 80 MB
Nvidia GeForce2 MX 400 64 Mb TV-out
Creative Soundblaster PCI 128
Lite-On CD-RW 24/10/40
DVD x16 ?
Samtron 76E 17"
Hertil standard floppy, tastatur, modem, netværk, m.v.

Maskinen skal primært bruges til internet, kontorbrug, mindre spil og på
sigt en smule multimedia.

Er der nogen der har forslag til ændringer ?

Christian Simonsen
Christian@Simonsen.tdcadsl.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 12-04-02 19:06

"Christian Simonsen" <Christian@Simonsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har forslag til ændringer ?

Du er i tvivl om køleren. Vælg en Silent Viking den er cool

--
....Klitgaard

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-04-02 20:19

"Christian Simonsen"
<Christian@Simonsen.tdcadsl.dk> skrev:
> Codegen 300W kabinet

Min brors virker _meget_ billigt, altså meget let og plastic-agtigt, men det virker fint.
Ska computeren stå i stuen, kan du kigge efter en med
en lydløs strømforsyning.
www.studiedata.dk
www.webconsult.dk

> ECS 7KS6A

Jeg kender det desværre ikke, men kan personligt godt
lide Soltek.

> AMD Athlon XP 1.700 MHz

En XP 1900+ (1600MHz) er billigere ift. MHz.

> Køler ?

Ja, som Klitgaard skriver en lydløs kan _kun_ anbefales.

> 256 Mb DDR PC2100

Burde være nok!

> Seagate Barracuda 4 80 MB

Dejlig lydløs disk ;)

> Nvidia GeForce2 MX 400 64 Mb TV-out

Til det behov du beskriver burde det være mere end
rigeligt, men skal der spilles lidt 3D spil (af nyere dato),
så er det ikke længere nok.
Et GF3 Ti200 er et godt bud.
Ville nok være smart med TV-out, da du længere nede
nævner DVD drev.

> Creative Soundblaster PCI 128

Tjaa, billigt - andet er der vist ikke at sige.
Skal der ses DVD og vil de have god lyd, så køb et bedre
fx. Hercules.
<http://makeashorterlink.com/?W20113DA>

> Lite-On CD-RW 24/10/40

En rigtigt god brænder.

> DVD x16 ?

Hvorfor ikke også et LiteOn der?
<http://makeashorterlink.com/?T2D041DA>

> Samtron 76E 17"

En rigtig god skærm, har selv 76P.

> Hertil standard floppy, tastatur, modem, netværk, m.v.
>
> Maskinen skal primært bruges til internet, kontorbrug,
> mindre spil og på sigt en smule multimedia.
>
> Er der nogen der har forslag til ændringer ?

Jeg har da prøvet lidt, men gad ikke tælle sammen hvor
meget "mine ændringer" ville koste.

Venligst
Mikael

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 12-04-02 21:07

"Christian Simonsen" <Christian@Simonsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Codegen 300W kabinet

Aopen har bedre ry for at lave stabile strømforsyninger så dette kunne måske
være en mulighed.

> ECS 7KS6A

Har ikke haft så gode erfaringer med det. Til gængæld spiller MSI MS-6380
K7T266 Pro2 max og er kun ca. 300 dyrere.

> Køler ?

Termal Take Silent viking er et godt valg. Dog er der vist lidt småprobs med
ovenstående bundkort, men hvis du ikke selv skal samle er det ikke noget
problem.

> Lite-On CD-RW 24/10/40

HP's brændere er også lækre.

Mvh.

Jean Christophe

Fra : Henning

Dato : 12-04-02 21:27

On Fri, 12 Apr 2002 20:00:41 +0200, "Christian Simonsen"
<Christian@Simonsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hej gruppe.
>
>Jeg skal sammensætte en ny PC til en god bekendt, budget op til 10.000 kr.
Smut i Aldi, og køb deres slagtilbud. For 9.999,- får du mere end
nedenstående (Intel 2GHz), sammen med en masse software og support!

Maskinen har været diskuteret til hudløshed i tidligere tråde, og er
faldet ud med dommen OK!

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-04-02 21:33

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> nedenstående (Intel 2GHz), sammen med en masse software og support!
>
> Maskinen har været diskuteret til hudløshed i tidligere tråde, og er

Så er det jo lige, at der skulle være inkluderet skærm?

Fra : Henning

Dato : 12-04-02 23:10

Ok - en 17" koster i omegnen af 1500,-.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 13-04-02 08:10

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Ok - en 17" koster i omegnen af 1500,-.

Ja, og derfor bør man istedet vælge en 19" til omkring 2000 kr. (F.eks.
samtron)