Banalt højttaler spørgsmål
Fra : Devast8or

Dato : 12-04-02 17:30

Hej med jer,
jeg har lige et enkelt (begynder :) spørgsmål omkring højttalere.

Jeg har kigget på et sæt højttalere med en subwoofer og to sattelitter
(Creative CSW320
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597891>), men
jeg har ingen anelse om hvordan sådan et sæt tilsluttes en computer, da jeg
hidtil bare har haft to Dallas højttalere (den ene forbundet til den anden
og den anden forbundet til computeren). Så mit spørgsmål er bare: hvordan
sættes det sammen? Sattelitterne ind i subwooferen og subwooferen til
lydkortet, eller hvad? Og kan de overhovedet sidde på mit lydkort, et
Creative SoundBlaster128PCI?

På forhånd tak for hjælpen. Yderligere info om sættet og forslag til andre
sæt (i samme prisklasse) modtages også gerne.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-04-02 18:30

Devast8or wrote:

> [...]
> mit spørgsmål er bare: hvordan sættes det sammen? Sattelitterne ind i
> subwooferen og subwooferen til lydkortet, eller hvad?

Nemlig. Ofte sidder der strømforsyning og delefilter i subwooferen.

> Og kan de
> overhovedet sidde på mit lydkort, et Creative SoundBlaster128PCI?

Ja, så længe du ikke kaster dig over et 4.1 eller 5.1 højttalersæt, så
er det nok med bare et stik.

> På forhånd tak for hjælpen. Yderligere info om sættet og forslag til
> andre sæt (i samme prisklasse) modtages også gerne.

Labtec skulle vist også ha' nogle modeller der er ret gode. Det bedste
var selvfølgelig hvis du kunne finde et sted hvor du kunne høre og
sammenligne højttalerene. Dataene (watt, Hz) siger ikke noget om hvor
godt det lydder.

- Lars

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 13-04-02 07:30

"Devast8or" <no@no.no> wrote in message

> Jeg har kigget på et sæt højttalere med en subwoofer og to sattelitter
> (Creative CSW320
> <http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597891>), men

Jeg synes faktisk de spiller meget udmærket ift. prisen og størrelsen på
satelitterne bl.a. i forhold til et meget dyrere BOSE sæt f.eks (som koster
10 gange så meget).

/Jean

Fra : /:nomis:\\

Dato : 13-04-02 09:47

et andet godt forslag til højtalersystem er et Altec Lansing ATP3 - sådan et
har jeg og det er meget glad for :)

/Jesper

Jean Christophe B. Thomsen <jean@studi.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb7d043$0$97277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...