Ny blæser i PSU ??
Fra : Rubl

Dato : 12-04-02 16:11

Hejsa..

Jeg ville bare øre, at når man vil udskifte sin blæser i sin PSU.. skal man
så bare købe en ganske almendlig blæser ?? Der må jo være en eller anden
form for tilslutning af den blæser ?? Er det bare en almenlig 12V
tilslutning, som med en CPU køler ??

-----------------------------------
Name: Rubl
E-Mail: Rubl@pc.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-04-02 17:29

"Rubl" <Rubl@pc.dk> skrev:
> Jeg ville bare øre, at når man vil udskifte sin blæser i sin
> PSU.. skal man så bare købe en ganske almendlig
> blæser ?

Personligt, ville jeg købe en lydløs.
<www.studiedata.dk>
<www.webconsult.dk>

> Der må jo være en eller anden form for tilslutning af den
> blæser ?

Ja, enten sidder der et lille stik, som er lige til at lodde
på den nye blæser - ellers aflodder du bare ledningerne
fra den gamle blæser og lodder den nye på.

> Er det bare en almenlig 12V tilslutning, som med en
> CPU køler ?

Måske, men jeg tror det ikke.

Venligst
Mikael

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 13-04-02 07:32

"Rubl" <Rubl@pc.dk> wrote in message
det bare en almenlig 12V
> tilslutning, som med en CPU køler ??

I min Codegen er det hvert fald. Problemet er så at Pabst ikke kommer med
sådan et stik så du skal alligevel til at samle selv hvis du vælger Pabst
(jeg kender ikke til andre kølere)

/Jean

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 13-04-02 08:14

Vil det sige, at man blot kan købe en ny 80 mm. papst blæser og montere den
i sin gamle Aopen HX08 strømforsyning..?

Kasper

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 08:48

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev:
> Vil det sige, at man blot kan købe en ny 80 mm. papst
> blæser og montere den i sin gamle Aopen HX08
> strømforsyning..?

Jeps, såre enkelt.
Men det er muligt at de mest lydløse blæsere ikke er
kraftige nok til at nedkøle en 1.8GHz overclocket til
2.9GHz (overdrivelse fremmer for forståelse!), så her
ville det nok være en idé med en ekstra 12dB blæser.

<www.studiedata.dk>
<www.webconsult.dk>

Venligst
Mikael

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 13-04-02 09:00

Snakker vi om det samme..!!

Jeg snakker om, at montere en ny blæser i sin strømforsyning.

Mener du da, at der skal monteres en ekstra blæser i kabinettet eller i
strømforsyningen, hvis man monterer en papst i sin strømforsyning..?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 09:11

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev:
> Snakker vi om det samme..!

Det er jeg sikker på.

> Jeg snakker om, at montere en ny blæser i sin
> strømforsyning.

Også jeg ;)

> Mener du da, at der skal monteres en ekstra blæser i
> kabinettet eller i strømforsyningen, hvis man monterer en
> papst i sin strømforsyning..?

Jeg siger, at hvis man har en mega overclocket maskine,
skal man nok montere en ekstra blæser i kabinettet.

Venligst
Mikael

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 13-04-02 09:20

Ok. Så er vi enige.

Hvilken papst blæser vil du da foreslå til den nævnte strømforsyning: 12 db,
19 db eller 26 db. (Eller sådan noget)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 09:27

"Kasper Hilligsøe" <204bkvh@nork.auc.dk> skrev:
> Hvilken papst blæser vil du da foreslå til den nævnte
> strømforsyning: 12 db, 19 db eller 26 db. (Eller sådan
> noget).

Jeg vil altid gå efter den mest lydløse (12dB), bliver
systemet ustabilt eller bare for en sikkerheds skyld, kan
man købe en ekstra som kabinetblæser.

Mvh.
Mikael

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 13-04-02 11:15

Hvis man anvender en papst blæser, skal man så til at lodde for at montere
den i strømforsyningen eller følger der passende stik med..?

Kasper

Fra : Mogens

Dato : 13-04-02 11:35

On Sat, 13 Apr 2002 12:14:59 +0200, "Kasper Hilligsøe"
<204bkvh@nork.auc.dk> wrote:

>Hvis man anvender en papst blæser, skal man så til at lodde for at montere
>den i strømforsyningen eller følger der passende stik med..?

Stikket passer sikkert ikke, men du behøver ikke lodde.
Smut i byggemarkedet og køb 2 samlemuffer. De koster
ca 1 kr pr stk og så behøver du bare en lille skruetrækker
for at samle ledningerne. Det er både nemmere og hurtigere.

Mvh Mogens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-04-02 11:40

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev:
> [...]
> skruetrækker for at samle ledningerne. Det er både

Jeg vil personligt altid lodde istedet.

/Mikael

Fra : Mogens

Dato : 13-04-02 12:39

On Sat, 13 Apr 2002 12:40:01 +0200, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Jeg vil personligt altid lodde istedet.

Jamen selvfølgelig er en lodning da som regel bedre
end at fuske med en samlemuffe, men det er jo
ikke alle der har "kørekort" til en loddekolbe.

Jeg roder jævnligt med putteren og så er det jo
nemt at man bare kan gribe en skruetrækker når
noget skal skilles ad igen.

Mvh Mogens

Fra : Rio

Dato : 23-04-02 00:21

Rode med pc.Og ikke kunne bruge en loddekolbe, det er derfor vi aldrig køber
brugt, der er for mange AMATØRER der ikke aner hvad strøm er.De bygger en
pc, nej samler.Et byggesæt er noget andet.

Fra : Mogens

Dato : 23-04-02 16:19

On Tue, 23 Apr 2002 01:20:36 +0200, "Rio" <edvina@get2net.dk> wrote:

>Rode med pc.Og ikke kunne bruge en loddekolbe, det er derfor vi aldrig køber
>brugt, der er for mange AMATØRER der ikke aner hvad strøm er.

Nu du er igeng med emnet "Amatører", så lær lige
at svare nedenunder det du svarer på.
Start f.eks. med at læse her :

Mvh Mogens