Dårlig RAM, eller......?
Fra : Torben

Dato : 12-04-02 13:19

Hej NG.

Jeg har 512 SDRAM PC133 PQI.

Jeg har en 256block mere, men jeg kan ikke få den til at virke.
Når jeg har blokken i, så lukker programmer lige pludselig.

Nogen gange gider min maskine slet ikke starte helt op.
Den Siger:
"THE FOLLOWING FILES IS MISSING OR CORRUPT: WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Hvis jeg fixer system problemet, og tager 256blokken ud igen, så virker
alting igen!
Pisse irritenrende!

Min maskine:
Amd Athlon T-bird 1,4 ghz.
Mobo: Soltek SL-75KAV ATX
Vantec D1-5040 (ADM/Socket A)
512 SDRAM pc133 PQI
Seagate 7200rpm (No Noise)
Running WinXp Pro

Jeg har prøvet at bytte blokkene lidt rundt.
Hvis jeg har 512 i slot1, og 256 i slot3 vil computeren gerne starte helt
op, uden "THE FOLLOWING FILES..." tingen.
Men IE og andre programmer lukker stadig ned.

Hvis jeg bare kører med 256blokken i, er det dét samme!

Er der nogen der har nogle gode råd? evt. en problem løsning!??

Venlig hilsen:
Torben Koch

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 12-04-02 13:29

"Torben" <me@something.int> skrev

> Jeg har en 256block mere, men jeg kan ikke få den til at virke.
> Når jeg har blokken i, så lukker programmer lige pludselig.

Test modulerne med Memtest 86 http://www.teresaudio.com/memtest86/ .

mvh
Peter

Fra : Torben

Dato : 12-04-02 17:02

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> "Torben" <me@something.int> skrev

> Test modulerne med Memtest 86 http://www.teresaudio.com/memtest86/ .
>
> mvh
> Peter

Jeg har nu testet dem.
1 test med 512blokken i slot1, 0 fejl.
2 test med 256blokken i slot1, 0 fejl.
1 test med 512 i slot1 og 256 i slot3, 0 fejl.

Hvad f***** kan være galt?

Er her nogen klogehoveder der kan komme med nogle forslag??

På forhånd tak!

--
Best Regards/Venlig Hilsen:
Torben Koch

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-04-02 17:10

Prøv at sætte 256mb i Slot 2.!

Fra : Torben

Dato : 12-04-02 17:18

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
> Prøv at sætte 256mb i Slot 2.!

Og kører Memtest igen??

--
Best Regards/Venlig Hilsen:
Torben Koch

Fra : Torben

Dato : 12-04-02 17:24

> "Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
>

> Og kører Memtest igen??
>

> --
> Best Regards/Venlig Hilsen:
> Torben Koch

Lige nu har jeg 512 i slot1, og 256 i slot2.
Programmer lukker stadig pludseligt.

Hvad kan det være?

--
Best Regards/Venlig Hilsen:
Torben Koch

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-04-02 17:31

"Torben" <me@something.int> skrev:
> Lige nu har jeg 512 i slot1, og 256 i slot2.
> Programmer lukker stadig pludseligt.
>
> Hvad kan det være?

Prøv at kør en test med rammene der, husk at lade
testen køre i ca. 2 timer pr. 122MB ram.

Venligst
Mikael

Fra : Torben

Dato : 12-04-02 17:45

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Prøv at kør en test med rammene der, husk at lade
> testen køre i ca. 2 timer pr. 122MB ram.
>
> Venligst
> Mikael

OK.
Jeg sætter testen i gang nu, og vender tilbage i nat en gang! :)
Tager ud og besøger nogle venner imens så. hehehe

Tak for rådet..

--
Best Regards/Venlig Hilsen:
Torben Koch

Fra : Torben

Dato : 12-04-02 17:46

Fra : Torben

Dato : 12-04-02 23:53

> [...]
> Jeg sætter testen i gang nu, og vender tilbage i nat en gang! :)
> Tager ud og besøger nogle venner imens så. hehehe

Efter 4timer og 45mins, havde den fundet ca. 160.000 fejl!
Kan det fixes?

--
Best Regards/Venlig Hilsen:
Torben Koch

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-04-02 22:58

On Sat, 13 Apr 2002 00:53:22 +0200,
Torben <me@something.int> wrote:

> Efter 4timer og 45mins, havde den fundet ca. 160.000 fejl!
> Kan det fixes?

Ind imellem kan det fixes ved at ændre dine memory værdier i BIOS
til langsomste CAS, etc.

Eller nedsæt bus-hastigheden på din PC så den kører langsommere.

Ellers må du bare købe noget andet.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Torben

Dato : 13-04-02 00:17

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
> Ind imellem kan det fixes ved at ændre dine memory værdier i BIOS
> til langsomste CAS, etc.

Det ved jeg ikke hvordan man gør.

> Eller nedsæt bus-hastigheden på din PC så den kører langsommere.

Heller ikke.

> Ellers må du bare købe noget andet.

Hmmm, Tjaaa.. Det bliver nok _den_ løsning jeg vælger, da jeg ikke fatter
noget af det overstående.

Tak for dine forslag Povl! :)

--
Best Regards/Venlig Hilsen:
Torben Koch

Fra : [5250] Jens

Dato : 14-04-02 16:24

http://rick.vanrein.org/linux/badram/ :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-04-02 20:32

"Torben" <me@something.int> skrev:
> Efter 4timer og 45mins, havde den fundet ca. 160.000
> fejl!
> Kan det fixes?

Ja, nye ram!

/Mikael