Lyddæmpning - opsamling??
Fra : Anders Berg

Dato : 12-04-02 08:38

Da mange interesserer sig for at lave deres computere lydløse, synes jeg
det ku være fedt hvis vi tog en opsamling, hvor vi lige beskrev vores
erfaringer med grafikkort, kabinetter samt diverse andre blæsere. Og
hvordan vi havde gjort, og hvor godt det virker.

Ved godt der findes sider med dette, men tror det kunne være fedt med en
side med vores erfaringer. Jeg vil da gerne evt. lave hjememsiden, hvis
vi bare finder ud af hvad den skal indeholde.

Hvad siger i til den ide? Kan også være det kun er mig der synes det
ville være fedt.

Mvh. Anders

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 12-04-02 10:43

Jeg er selv i gang med et større projekt hvor jeg helt fra bunden laver mit
eget kabinet i MDF plader med termostyrede blæserkontrol mm.
Dette vil tage det meste af min tid de næste mange uger, da det ikke bare er
sådan lige at lave
Der bliver skrevet ned, lavet tegninger og beregninger suppleret med en
hulens masse billeder mm. Når projektet står til at kunne tages i brug vil
jeg da meget gerne supplere et site med mine erfaringer, men lige nu vil jeg
bruge tiden på at udvikle i stedet *S*

Data for kabinettet:
16 indvendige pladser til 5 1/4" drev (tænkt som ophæng af diske med
elastik)
3 udvendige pladser til 5 1/4" drev (bag lyddæmpet låge)
2 udvendige pladser til 3½" drev (bag lyddæmpet låge)
Digital temp. styring af 8 fans (4 120mm + 2 80mm + 2 40mm) med 8 temp.
prober.
2 ATX PSU (1 til mobo + 1 til HD mm).
Grundet nedsættelse af hastigheden på alle blæserne vil der faktisk ikke
komme nogen støj fra disse. Problemet er at lave et system så vindmodstanden
i kabinettet nedsættes da dette kan give en smugle støj.

Kabinettet bliver godt nok meget stort (100x30x60 H/B/D), men vil blive
udformet så det falder ind i alle andre møbler. Kølingen bliver så effektiv
at maskinen kan tåle at køre i døgndrift uden fare for ophedning.

UPS..... En kort gennemgang blev måske alligevel lidt længere end jeg havde
forventet *LOL*

Som du/i kan se så vare det nogle (læs: mange) uger endnu inden jeg vil /
kan offentliggøre noget konkret.

//Beach

Anders Berg skriver:

Yours Faithfully
Allan Beach
DK 4000 Roskilde
Reply to: admin@freestyle.dk
Phone: 46323559 Mobile: 26572100
http://freestyle.dk

Fra : jakob

Dato : 12-04-02 11:13

In article <99fa8c23b0d2b7965415b9a99f9f65af.39536@mygate.mailgate.org>,
vipberg@hotmail.com says...
> [...]
> vi bare finder ud af hvad den skal indeholde.
>
> Hvad siger i til den ide? Kan også være det kun er mig der synes det

Det er en rigtig god ide. Det er helt sikkert noget der er voksende
interesse for.

Jakob H K

Fra : Anders Berg

Dato : 12-04-02 12:08

Er der nogen som evt. vil være med til at lave siden? Noget med at vi
finder et domæne (et gratis et til at starte med) og så er vi en 4-5
stykker som er med til at vedligeholde siden m.m. Sådan så at den hele
tiden bliver opdateret. Fordi det kan nogen gange være svært alene at
finde tiden til det.

Nogen som er med på det? Skriv også gerne til min email.

Mvh. Anders

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 12-04-02 15:56

> Er der nogen som evt. vil være med til at lave siden? Noget med at vi
> finder et domæne (et gratis et til at starte med)

Hvis ingen vil lægge de 10MB til som de får fra deres egen udbyder vil jeg
gerne foreslå:

www.brinkster.com

Der er ingen pop-up rekvalmer og stedet virker ganske stabilt.
Skulle nogen af jer være skrappe til ASP så kan det måske interesserer at
der kommer en ASP server med i hatten, uden beregning.

Claus

Fra : Thomas Christensen

Dato : 12-04-02 11:25

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote
> [...]
> erfaringer med grafikkort, kabinetter samt diverse andre blæsere. Og
> hvordan vi havde gjort, og hvor godt det virker.

Jeg har flg. hardware:
ECS K7S5A motherboard med en Athlon 1600+ processor.
Køling: Enermax EG365P-VE dual-blæser PSU og Molex Silent Cooler.
Dette giver temperaturer på 46 (CPU) og 28 (kabinet). Jeg har trukket alle
kabler i kabinettet således, at de ikke spærrer for luftgennemstrømningen.
Alligevel ryger blæseren på PSU'en efter 10 min. op på ca. 3000 RPM, og
selvom selve blæseren ikke larmer, så larmer luftigennemstrømningen meget
.

/Thomas

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 12-04-02 11:39

Det er netop det der er mit problem lige nu. Ikke selve blæseren, men den støj
som vinden laver.
For at løse problemet bruger jeg billardmetoden for at vinkle vinden frem og
tilbage mellem de ting der skal køles.
Men det er noget der tager sin tid at lege med, og også derfor mit projekt
bliver så stort rent fysisk

//Beach

Thomas Christensen skriver:

Fra : Christian Catu

Dato : 12-04-02 12:36

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote in message
> Hvad siger i til den ide? Kan også være det kun er mig der synes det
> ville være fedt.
>
> Mvh. Anders

Hej Anders. Jeg synes det er en genial idé. Jeg kan hoste sådan en side på
mit domæne hvis interessen er for det (men jeg er ikke så hård til at lave
flotte hjemmesider)

Fra : Anders Berg

Dato : 12-04-02 12:55

> Hej Anders. Jeg synes det er en genial idé. Jeg kan hoste sådan en side på
> mit domæne hvis interessen er for det (men jeg er ikke så hård til at lave
> flotte hjemmesider)

Det lyder rigtig fedt. Hvad hedder dit domæne? Eller skal vi selv
oprette et og så evt. låne hotel plads af dig?

Mvh. Anders