Hurra, en stamtavle.....
Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-04-02 08:28

Ja, i går lå der endelig en stamtavle på Ce'Nedra i min postkasse. Men
der er simpelthen gået alting galt som kunne gå galt! Hun er registreret
som en hankat *støn*, så jeg ringede straks til stambogssekretæren der
checkede rekvisitionen og så at der ganske rigtigt stod at det var en
hun... Nå, jeg kunne så også se at det er genetisk umuligt at Ce'Nedra
er sortsmoke med hvid, for moderen er sorttabby (og ikke silvertabby som
jeg troede) og faderen er sort/hvid så jeg sagde til stambogssekretæren
at hun nok også ville ændre farve ved farvebedømmelse. Til min store
glæde fik jeg at vide at Felis Danica bør opdage den slags "fejlfarver"
som ikke kan lade sig gøre, så jeg skulle bare sende stamtavlen direkte
retur til Felis Danica for det var dem der havde begået en fejl mht. køn
og som ikke havde opdaget fejlfarven. Jeg synes det er temmelig
tragikomisk at der ovenpå alt det vrøvl vi har haft med den stamtavle
også skulle ske den slags - men kan altså ikke lade være med at grine
lidt ad det!

Men *suk* det er altså lidt irriterende med det forkerte køn, den
forkerte farve kunne jeg da leve med at skulle omregistrere EFTER
udstillingen...så nu håber jeg bare jeg kan nå at få en ny stamtavle
inden udstillingen næste weekend og at jeg ikke får problemer hvis jeg
ikke har en stamtavle! Jeg har selvfølgelig taget en kopi af den
forkerte for en sikkerheds skyld. Er der i øvrigt nogen der ved om
kattenes FD LO-nr er ligesom vores personnumre, altså forskellige
afhængig af om det er han- eller hunkat?

/Pernille (lidt udsat for Murphy's Law i den her sag...)

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 12-04-02 09:00

Hej
Tillykke med stamtavlen.
Så vidt jeg kan huske har vores kuld fået fortløbende FDLO numre uanset køn,
men om du får det samme nr. igen ved jeg ikke.
Vi må håbe at den nye rettede stamtavle når frem uden flere problemer.
Vibeke

Fra : Mette Jensen

Dato : 12-04-02 15:48

Bare rolig du skal nok nå at få den rettede stamtavle. Jeg sende engang en
ind om mandagen (skulle på udstilling søndag!) og jeg havde den fredag igen.
Men med dit held kan det selvfølelig tage lidt tid...

Håber du får den rettidigt og undgår mere bøvl!

Med venlig hilsen Mette

Besøg mine Maine Coon´s

http://kashmir.yaboo.dk/