Opgraderings problem!!!
Fra : Sid

Dato : 11-04-02 21:50

Hej NG!!!

Jeg har lige opgraderet fra min P3 1000 Mhz til en P4 1.6 northwood.
Men når jeg starter den nye computer op, hænger den i bios, og nogle gange
vil den slet ikke starte op. Jeg har kun lige nået at indstille noget i
bios, så hænger den...

Jeg fik tjekket med nogle andre ram, men de var ikke problemet, så fik jeg
byttet bundkortet,
men det var heller ikke problemet, så var der kun cpuen tilbage, men den har
de tjekket som ok, nede i forretningen???
De sagde så nede i forretningen, at det måske kunne være min strømforsyning.
Den er faktisk også den eneste ting der er tilbage, udover mit grafikkort.

Jeg har prøvet at starte op med kun grafikkortet i, og så ram. Men der var
stadig problemer.

Hvordan tester jeg min strømforsyning????

Det nye MB er et AsusP4s333, med en 1.6 northwood, og 2 x PC2700 samsung
ram...

Kabinettet er et Aopen HQ08 som har kørt fint med min P3 1000 Mhz...

Please Help..

Mvh Sid

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 08:22

"Sid" <sls@sol.dk> skrev i en meddelelse

> De sagde så nede i forretningen, at det måske kunne være min
strømforsyning.
> Den er faktisk også den eneste ting der er tilbage, udover mit grafikkort.

Kan du ikke låne et grafikkort af en ven og teste med det?
Gå ned i forretningen og køb en god, kraftig strømforsyning. Den passer du
godt på (den skal jo byttes hvis den ikke virker). Sætter den til og så ved
du om det virker med en anden strømforsyning.

> Hvordan tester jeg min strømforsyning????

Du kan sætte en papirklips i den grønne ledning og en af de sorte.
Se dette link inden du begynder:
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-04-02 08:53

"Sid" skrev
> [...]
> vil den slet ikke starte op. Jeg har kun lige nået at indstille noget i

Har du resettet dit mobo. Evt. indlæst bios defaults?

> Kabinettet er et Aopen HQ08 som har kørt fint med min P3 1000 Mhz...

Er du sikker på at du fik fjernet alle overflødige messingdimser
i kabinettet? (dem bundkortet er skruet fast i)

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Sebastian

Dato : 12-04-02 11:53

> Hvordan tester jeg min strømforsyning????

Er det overhovedet en P4-strømforsyning?
I de ældre HQ08 kabinettet sidder der bare en standard 300W PSU, og du skal
jo som sagt bruge en strømforsyning med det ekstra P4-stik (lille firkantet
stik der giver ekstra 12 volt).

/ Sebastian

Fra : Sid

Dato : 12-04-02 12:30

> [...]
skal
> jo som sagt bruge en strømforsyning med det ekstra P4-stik (lille

Nej, men på Asus P4s333 kan man bruge et 12 volts stik fra HDD eller CDrom.
Min kammerat har samme kabinet, og har købt samme opgradering, og der kører
det
som det skal.
Men når min strømforsyning også køre som den skal med min P3 1000mhz, kan
det vel heller ikke være den??
Mit grafikkort kørte også som det skulle op min P3'er (Asus geForce 2 Ultra)

Mvh Sid

Fra : Leony

Dato : 12-04-02 14:19

> Men når min strømforsyning også køre som den skal med min P3 1000mhz, kan
> det vel heller ikke være den??

Et eller andet er der vel galt, det kan jo ikke passe at alle dele virker
hver for sig, men ikke kan sammen.
Prøv med en anden strømforsyning.
Det kan jo være at den du har nu ikke leverer nok spænding til at få
opstarten over et kritisk punkt.