Lille bærbar
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 11-04-02 21:42

Hej NG

Jeg står overfor at skulle invistere i en bærbar computer. Jeg har i den
anledning (ved hjælp af google) læst en del tråde om emnet. Derfra kunne jeg
konkludere, at Dell, Asus eller IBM nok var at foretrække (Dog var der
(selvfølgelig) ikke totalt enighed om det).

Jeg er dog i den situation at størrelsen er ALT afgørende (den skal være
lille!). Er der nogen der kan anbefale nogle gode små bærbare?
skærmstørrelsen må gerne være helt ned til 12". Den behøves ikke være særlig
kraftig (mht. processorhastighed etc.).

Dem jeg har kigget på (Toshiba Protege og Sony Vaio SR21) var meget dyre. Er
det generelt for små bærbare, eller kigger jeg bare de forkerte steder? Jo
billigere jo bedre.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 11-04-02 21:58

It seems Mark Andreas Christensen wrote:
> [...]
> lille!). Er der nogen der kan anbefale nogle gode små bærbare?
> skærmstørrelsen må gerne være helt ned til 12". Den behøves ikke være særlig

Jeg har selv lige shoppet en IBM X20, som er en lille fætter uden cd &
floppy for 10500 inkl. moms. Den kostede 9500 kr på edbpriser.dk men jeg
fik upgradet til 320 mb ram og indbygget mini pci 10/100 ethernet.

Maskinen vejer 1.4 kg, har mobil pentium III på 600 MHz og det bedste
tastatur jeg endnu har prøvet på en bærbar.

Go shop på:
<http://www.edbpriser.dk/brugtspot/brugtspot2.asp?kategori=Bærbare>

(Selvom URL'en måtte antyde at der er tale om brugte vare, så er det ej
tilfældet)

--
Kasper Mejlgaard
Fra sin x20 over 802.11

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-04-02 07:04

> Jeg har selv lige shoppet en IBM X20, som er en lille fætter uden cd &
> floppy for 10500 inkl. moms. Den kostede 9500 kr på edbpriser.dk men jeg
> fik upgradet til 320 mb ram og indbygget mini pci 10/100 ethernet.

Jeg har også købt sådan en fætter med samme konfiguration, og jeg kan kun
tilslutte mig Mark Andreas' mening om dyret - den er for lækker! Jeg havde
en gammel ThinkPad 560 (også uden drev og med 12" skærm) som jeg var meget
glad for pga. størrelsen, så da jeg fik den nye og den endda var en lille
smule mindre, så blev jeg glad :)

Det må være den ultimative letvægter prisen taget i betragtning!

Kim

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-04-02 08:25

> Jeg har også købt sådan en fætter med samme konfiguration, og jeg kan kun
> tilslutte mig Mark Andreas' mening om dyret - den er for lækker!

Det var selvfølgelig Kasper Mejlgaard der havde sådan et dyr :)

Kim

Fra : wheeeeeeee

Dato : 12-04-02 15:19

> [...]
> konkludere, at Dell, Asus eller IBM nok var at foretrække (Dog var der
> (selvfølgelig) ikke totalt enighed om det).

Jeg ville ikke købe en Asus, men jeg har aldrig set eller brugt en.

> [...]
> lille!). Er der nogen der kan anbefale nogle gode små bærbare?
> skærmstørrelsen må gerne være helt ned til 12". Den behøves ikke være

Se på edbpriser under spotvarer. IBM X-serie. 4-5 times batteritid. Omkring
1,5 kg, vistnok. Under 10000,- Hvis jeg skulle have en ny bærbar nu, kunne
jeg godt finde på at købe en af dem.

Fra : Henning

Dato : 12-04-02 21:23

> [...]
>lille!). Er der nogen der kan anbefale nogle gode små bærbare?
>skærmstørrelsen må gerne være helt ned til 12". Den behøves ikke være særlig

Dell har lavet en lille Latitude - LS vistnok? Fåes i forskellige
farver (er primært henvendt til karrierekvinden, og de vil ha'
farver!).

Henning
hsb@FJERNESimage.dk