hvilken kerne? (Net Express)
Fra : Lars Kristensen

Dato : 01-02-01 22:50

Hej NG

Endelig har TDK snøvlet sig sammen til at få givet en dato på den
ADSL-forbindelse min kammerat bestilte for mange måneder siden.
Jeg har rodet mig ud i at skulle hjælpe ham med at sætte en linux-box op som
router m.m., men der er nogle ting jeg lige må have på det rene!
Jeg ved der har været en del skriverier omkring opsætning af ATM-kortet osv.
En ting jeg ikke helt er klar over, er hvilken kerne slipper man "lettest"
om ved at konfigurere. Min plan er, i hvert fald indtil videre, at lave det
på en Redhat 7.0 dist, men det kan stadig nå at ændres, hvis det kan gøre
livet lettere for mig med andre dist.
Det sakl lige siges at jeg ikke er en haj til linux, men dog heller ikke
newbie.
Altså hvilken kerne anbefales til Netexpress og ATM-kort?

Mvh
Lars

Fra : Lars Kristensen

Dato : 01-02-01 23:01

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG

<klip forklaring>

> Altså hvilken kerne anbefales til Netexpress og ATM-kort?

Læste lige på Redhats hjemmeside
(http://www.redhat.com/apps/download/beta/rhl.html)at RedHat 7.1.beta skulle
understøtte "ATM networking" ...
Hmm, er det mon det jeg har brug for?
Nogen der har prøvet det?

Mvh
Lars

Fra : Lars Overgaard

Dato : 02-02-01 01:31

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Jeg har ikke prøvet RH 7.1 beta. Derimod har jeg fået kernel 2.4.0 til at
køre NetExpres på Debian 2.2. Det kører forrygende! Jeg forsøgte først med
RH 6.2, men det lykkedes aldrig, så Alex Eystein Jensen rådede mig til at
prøve Debian i stedet.

/Lars

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 02-02-01 07:53

> [...]
> RH 6.2, men det lykkedes aldrig, så Alex Eystein Jensen rådede mig til at
Jeg hedder nu Axel
Jeg er også tilhænger af debian og kernel 2.4.0 til det formål, men det
er vist også et spørgsmål om vane/smag.
Det lyder da spændende med RedHat 7.1 beta, men du skal ikke regne med
at netop vores modem/netkort er understøttet.
MVH.
Axel

Fra : Lars Overgaard

Dato : 02-02-01 10:47

"Axel Eystein Jensen" <axel@eystein.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg hedder nu Axel

Ups...sorry
Måske skulle jeg bare alligevel være gået tidligt i seng i aftes

/Lars

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-02-01 00:01

"Lars Kristensen" <atctrl@hotmail.com> writes:

> <klip forklaring>

> [...]

Det er det så absolut! Men, hvis du ikke vil til at opgradere /
re-installere din distribution, kan du jo selv hente kerne-sourcen til
2.4.1 (plus de patches, der eventuelt skal klaskes på) - Adam Sjøgren
har skrevet en vejledning til, hvordan netexpress og linux spiller
sammen. Find den et sted på <http://koldfront.dk>

--
Ole Hansen

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 03-02-01 12:25

> Adam Sjøgren
> har skrevet en vejledning til, hvordan netexpress og linux spiller
> sammen. Find den et sted på <http://koldfront.dk>
Faktisk ligger der en helt ny vejl. her:
<url:http://www.koldfront.dk/staff/asjo/text/netexpres.html>
Axel