Workplanes og constraints
Fra : Niels Harboe

Dato : 11-04-02 21:14

Hej gruppe,
når jeg i MDT 6.0 laver et workplane, hvorledes kan jeg
bedst "vende tilbage" til dette senere? Jeg laver her og nu et
nyt UCS med 3p og peger så hjørne og 2 sider af workplanet
ud, for herigennem at få UCS til at stemme overens med
planet - men er der en nemmere vej??

Og i en cylinder med hul på tværs, hvorledes styrer jeg bedst
en stift på plads i hullet? Jeg kan ikke finde noget at contraine til,
center eks.vis??

Med venlig hilsen

Niels Harboe

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-04-02 22:17

"Niels Harboe" skrev
> [...]
>
> Og i en cylinder med hul på tværs, hvorledes styrer jeg bedst
> en stift på plads i hullet? Jeg kan ikke finde noget at contraine til,

Det er meget let
Du skal bruge andet ikon af "Part Modeling" værktøjerne, den der hedder "New
Skecht Plane".
Du trykker på "New Skecht Plane" og der efter på den flade du vil arbejde
på.
Det kan være en flade på et emne, eller et workplane.

Nå du starter på et emne, så start med at oprette "Basic Work Plane".
Når du så laver den første skecht, så ophæv fastlåsning af første punkt med
"Delete Constrainst", fjern "F".
Derefter kan du målsætte din skecht i forhold til dine work planes.
Når du så samler delene, så kan du lave constraints til dine work plane.
I tilfældet med din cylinder og stift.
Der skal du constraine center af stiften med center af hullet (du kan også
bruge insert), derefter laver du en constrain imellem en flade på stiften og
et work plane der går i gennem center af cylinderen.

--
Brian