Besøg !
Fra : Jagtformidling.dk

Dato : 11-04-02 20:13

Hej
Min bror har brækket halsen for ca 3 mdr. siden i et trafikuheld og bliver
lam fra bryst og ned. Så jeg har et spørgsmål om der findes der folk med
samme handicap man kan få til at besøge ham og forklarer ham om livet efter
sådan en ulykke? ( Han er 36 år)
Han er pt. på Glostrup hospital men bliver flyttet til Næstved om 3-4 uger.
Hvis I har et tlf. nr til en forening eller private vil jeg prøve at kontakt
dem.
På forhånd Tak
John

Fra : Viggo

Dato : 11-04-02 20:37

"Jagtformidling.dk" <john@ddf.dk> wrote in message
> [...]
Hvis I har et tlf. nr til en forening eller private vil jeg prøve at kontakt

http://www.paraplegi.dk/

www.ptu.dk

Vh
Viggo

Fra : Lotte M

Dato : 11-04-02 21:32

"Jagtformidling.dk" <john@ddf.dk> skrev :

> Min bror har brækket halsen for ca 3 mdr. siden i et trafikuheld og
> bliver lam fra bryst og ned.

Så'n noget hø!

> Så jeg har et spørgsmål om der findes der folk med
> samme handicap man kan få til at besøge ham og forklarer ham
> om livet efter sådan en ulykke? ( Han er 36 år)

Paraplegikerkredsen http://www.paraplegi.dk/ er en specialkreds
under Dansk Handicapforbund, akkurat for personer med rygmarvs-
skader (paraplegikere og tetraplegikere).

Jeg tror Paraplegikerkredsen er en af de mest aktive foreninger
for handicappede og mange af medlemmerne har samme alder
som din bror. Kredsen tilbyder telefonrådgivning, til både
pårørende og rygmarvsskadede.
Se: http://www.paraplegi.dk/dk/telefon .

Du kan i øvrigt læse artikler fra Paraplegikerkredsens blad på
hjemmesiden - der er mange gode artikler, både om praktiske
problemstillinger, fritid, hjælpemidler osv.

> Han er pt. på Glostrup hospital men bliver flyttet til Næstved
> om 3-4 uger.

Hmmm, skal han ikke til genoptræning på paraplegifunktionen i
Hornbæk?

Du er naturligvis meget velkommen til at stille spørgsmål her i
gruppen, uanset om du som pårørende har brug for en "snak",
eller du har spørgsmål på din brors vegne.

Gode tanker
Lotte

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 11-04-02 21:53

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> Hmmm, skal han ikke til genoptræning på paraplegifunktionen i
> Hornbæk?

Ja, det undrer egentlig også mig...
Deroppe er de jo netop gode til de fremtidige aspekter i livet med
lammelser...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Lotte M

Dato : 11-04-02 22:19

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev :

> Ja, det undrer egentlig også mig...
> Deroppe er de jo netop gode til de fremtidige aspekter i livet med
> lammelser...

Hvem ved, måske vil systemet spare penge, eller også er der
takket nej til tilbudet.

Da jeg blev lammet, fik jeg tilbud om at komme til Viborg, men
jeg sagde nej tak. Bibi var 2½ år og jeg havde været indlagt,
først på Riget i næsten 5 måneder og derefter i Aalborg i 1½
måned - jeg kunne ikke overskue mere sygehus, ville bare hjem
til mit barn.

I dag kan jeg godt se, at det havde været en god ide at sige ja
til tilbudet. Det tog adskillige år, før jeg erkendte min identitet
som handicappet og jeg havde så godt som intet netværk med
relation til handicap. Behandlere, patientforening mv var ikke
gearet til min situation - for skoliose er normalt en nærmest
bagatelagtig lidelse - og derfor havde de forskellige svært ved
at rådgive mig fornuftigt. Hvis jeg havde fået kontakt med nogle
med begreb om min skade, så havde jeg angiveligt sparet nogle
dyre lærepenge.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Jagtformidling.dk

Dato : 12-04-02 15:00

Hej
Tak for jeres hjælp jeg vil prøve at kontakte dem.
Og han skal til Hornbæk men han er i øjeblikket på Glostrup hvor de har
opereret nakken igen skal opereres igen i næste uge derefter skal han til
Næstved og stabileres før han kan komme på Hornbæk.
Men hvis der er en af jer der kommer i tanke om en privat person med samme
handicap som tager ud og taler med handicappede må i meget gerne sende en
mail.

Mange tak
John

Fra : Leonard

Dato : 12-04-02 22:30

> [...]

>handicap som tager ud og taler med handicappede må i meget gerne sende en

De personer du finder på:
http://www.paraplegi.dk/dk/telefon
er skam helt private og har samme handicap som din bror.
Tetraplegi er netop det handicap som man får af at brække
halsen/nakken og blive lammet i både arme og ben.
Både Jens Bo og Claudi er tetraplegikere, og vil helt sikkert gerne
hjælpe din bror ved en snak, enten pr. tlf. eller ved at besøge ham.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/