htaccess directory alias ?!?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-04-02 19:35

Først ved jeg ikke lige om dette er det rette forum?
Men hvis der er nogen der ved bedre må de jo smide mig derhen.

Kan følgende på den ene eller anden måde lade sig gøre via htaccess:
Jeg har forskellige domæner tilknyttet mit webhotel, og i den forbindelse
vil jeg gerne ha' det således, at når jeg taster www.domæne1.dk så får jeg
kontakt med /docroot/dir1 istedet.
Men det skal ikke fungere således at jeg bliver redirected, så der kommer
til at stå www.domæne1.dk/dir1

hvis jeg så fx. skriver www.domæne1.dk/gfx/test1.gif, skal den så ha' fat i
/docroot/dir1/gfx/test1.gif

Kan det lade sig gøre?

Med venlig hilsen
Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-04-02 21:31

> [...]
> kontakt med /docroot/dir1 istedet.
> Men det skal ikke fungere således at jeg bliver redirected, så der kommer

Jeg har fundet ud af at jeg nok skal bruge noget mod_rewrite på en eller
anden måde...

Mvh Stig

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 11-04-02 23:00

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev

> Jeg har fundet ud af at jeg nok skal bruge noget mod_rewrite på en eller
> anden måde...

og måske at du skulle spørge i en *nix gruppe?

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 12-04-02 08:30

> og måske at du skulle spørge i en *nix gruppe?

Tak for henvisningen... det vil jeg prøve...

Mvh Stig