Socket prog. problem
Fra : Thomas Søhus

Dato : 11-04-02 15:16

Hej

Jeg har nogle problemer med socketprogrammering på en linuxbox med to
netværkskort. Problemet er følgende: Jeg vil køre en server på IP-nummer 1
og køre en client på IP-nummer 2. Det går også godt nok, men problemet er
at data ikke bliver sendt ud på det "fysiske" netværk. Det bliver med andre
ord sendt internt i operativsystemet mellem de to sockets. Er der nogen der
har en ide om hvordan man får det sendt ud gennem det "fysiske" netværk.

mvh. Thomas.

Fra : kosta

Dato : 10-04-02 21:13

Thomas Søhus wrote:

> [...]
> har en ide om hvordan man får det sendt ud gennem det "fysiske" netværk.

Hejsa

Jeg er godt nok ikke sikker, da jeg ikke har læst specialt meget om
socketprogrammering. Men det kunne måske være fordi du har erkleret
"name.sun_family = AF_LOCAL"
hvorimod det skal være
"name.sun_family = INET" for at få dem sendt ud gennem det fysiske
netværk. (jeg skulle meget gerne mene at det var INET)

Det kommer også an på om den domain du har brugt som argument til
"socket(int domain, int type, int protocol);"
denne domain må ikke være PF_LOCAL hvis du skal skabe forbindelse mellem
to sockets på et fysisk netværk (muligvis PF_INET for IPv4 protocolen)
prøv evt "man socket"

men som sagt jeg er ikke ekspert i socket programmering.

Happy programming

Fra : Kent Friis

Dato : 11-04-02 21:02

Den Wed, 10 Apr 2002 22:12:56 +0200 skrev kosta:

> [...]
>"name.sun_family = INET" for at få dem sendt ud gennem det fysiske
>netværk. (jeg skulle meget gerne mene at det var INET)

Det hjælper ikke, maskinen ved stadig hvad dens eget IP-nr. er, og
pakken vil kun nå til IP-stakken første gang.

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, skal han ud i nogle meget
mere specielle funktioner.

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Morten Boysen

Dato : 11-04-02 21:22

"Thomas Søhus" <suhus@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
nogen der
> har en ide om hvordan man får det sendt ud gennem det "fysiske"

Problemet er, at operativsystemet router pakken internt. Da OS'et godt
ved hvilke IP-adresser, det har, så kan den også bestemme, at det ikke
er nødvendigt, at sende pakken ud. Jeg kender ikke en måde at læse
problemet på, udover at buge to forskellige computere.

--
Morten Boysen