online regnskab i php/mysql ??
Fra : Thomas

Dato : 11-04-02 14:55

er der nogen der har set et sådant nogen steder på nettet.

Selvfølgelig kunne jeg bare gå igang selv, men hvis nu der
fandtes 1 jeg kunne rette til så sparede jeg et par dages
arbejde

thomas
www.venuslogen.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-04-02 14:53

On Thu, 11 Apr 2002 15:54:47 +0200
"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:
> er der nogen der har set et sådant nogen steder på nettet.
>
> Selvfølgelig kunne jeg bare gå igang selv, men hvis nu der
> fandtes 1 jeg kunne rette til så sparede jeg et par dages
> arbejde

der findes et som benytter posgressql. det hedder vist sql-ledger eller
noget i den stil .
http://www.klid.dk/sw/sql-ledger/

MVH
Kim

--
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | A woman was in love with
www.guadec.org - tapas, beer and gnome | fourteen soldiers. It was

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 11-04-02 16:42

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i

> Selvfølgelig kunne jeg bare gå igang selv, men hvis nu der
> fandtes 1 jeg kunne rette til så sparede jeg et par dages
> arbejde

jaaa, men det lærer man ikke så meget af, og så forsvinder det sjove...
tilbage er ren business, ufff!

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-04-02 16:57

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> "Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i

> jaaa, men det lærer man ikke så meget af, og så forsvinder det sjove...
> tilbage er ren business, ufff!

Ahh, jeg vil nu mene at man lærer en hel del af at forstå andres kode og
derefter rette den til til eget formål. Man lærer noget andet end man lærer
ved selv at lave koden. Hvad der så er bedst afhænger vel af på hvilket
niveau man er, og på hvilket niveau koden er.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 11-04-02 17:02

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> skrev

> [...]
> ved selv at lave koden. Hvad der så er bedst afhænger vel af på hvilket
> niveau man er, og på hvilket niveau koden er.

Du har da en pointe... jeg er nok bare for meget nørd

Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-04-02 21:15

Vel nu give dig ret... Er det ikke lidt klamt at kopiere en andens side??

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> skrev i en
meddelelse news:grit8.15059$567.821070@news000.worldonline.dk...

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-04-02 21:36

Kasper Johansen wrote:

> Vel nu give dig ret... Er det ikke lidt klamt at kopiere en andens side??

Her er der jo ikke tale om at kopiere en andens side, men at benytte sig af
noget af en andens kode. Kode som i øvrigt kun er tilgængeligt hvis den
anden har valgt at andre gerne må bruge det.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 11-04-02 21:58

Da kan man jo begynne med å titte på http://www.planet-source-code.com/ ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Kasper Johansen

Dato : 11-04-02 22:16

Syntes stadig det er lidt klamt bare at tage koden og bruge den... Men det
lød nu heller ikke som om at han havde tænkt sig at spørge...

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 11-04-02 22:59

"Kasper Johansen" <Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> skrev i

> Syntes stadig det er lidt klamt bare at tage koden og bruge den... Men det
> lød nu heller ikke som om at han havde tænkt sig at spørge...

Det fede ved PHP er så, at man ikke kan få nakket sin kode med mindre
serveren er sat dårligt op, en sysadm laver en fejl eller bare nupper den
selv, den slags har jo adgang til det

Er du ked af at kigge lidt på din quote teknik, man skriver _under_ det man
svarer på... og skærer alt uoverflødig tekst væk

Fra : Ulrik Kold

Dato : 12-04-02 09:14

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:
> Er du ked af at kigge lidt på din quote teknik, man skriver _under_
> det man svarer på... og skærer alt uoverflødig tekst væk
^^^^^^^^^^^

"uoverflødig tekst", alligevel. *LOL* Så bliver det da nogle underlige
indlæg.

..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Thomas

Dato : 12-04-02 09:57

> Syntes stadig det er lidt klamt bare at tage koden og bruge den... Men det
> lød nu heller ikke som om at han havde tænkt sig at spørge...

aah nu kører mudderkastningen igen...

Der ligger tonsvis af sources derude på nettet som frit tilgængeligt kan
benyttes af alle, der ligger sikkert også mange regnskabsprogrammer,
desværre har jeg ikke fundet nogen i min søgen, derfor spørger jeg her om
der er nogen der er stødt på et sådant program.

Det har intet med at gøre at kopiere en andens side at gøre, det har noget
med at gøre at der ingen grund er til at opfinde den dybe tallerken 2 gange.

Thomas

p.s.

har i tænkt over hvorfor så få nye kun spør en gang, der sidder så mange
sheriffer her som har travlt med at finde fejl at de helt glemmer at bruge
denne gruppe til at formidle viden. nye bliver simpelthen skræmt væk.

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-02 09:13

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har intet med at gøre at kopiere en andens side at gøre, det har noget
> med at gøre at der ingen grund er til at opfinde den dybe tallerken 2

Jeps - uden Open Source ville nettet ganske enkelt ikke have den succes som
det har, et godt sted at begynde søgningen er her :
http://sourceforge.net/softwaremap/ her er en nærmest uudtømmelig kilde til
Open Source software og scripts. Jeg tvivler på at de der synes det er klamt
at bruge andres kode selv sidder og koder noget der bare tilnærmelsesvis
ligner phpmyadmin ?? (anyone) - phpNuke ?? - PostNuke ??

Det er IKKE klamt, der er presedens for netop at afleverer sin kode, hvis
den så var specielt god, specielt optimeret så drønede man derudaf med et
udskrift og viste det til alle de andre - siden jeg i 1976 startede inden
for denne branche, er den blevet fyldt op med nørder der synes det er klamt
at afleverer kode til andre, i de gode gamle dage VIDSTE man hvorfor ens
styresystem gjorde som det gjorde, idag SKAL man bruge Linux for at vide
det - eller man skal accepterer at Micro$oft suverænt bestemmer hvilke
funktioner brugeren har behov for og hvilke de ikke skal vide noget om (jeg
ved godt at det samme er gældende i det oprindelige system fra Apple)

Men Back to basics - Hvad mener du med et regnskabs program, et
regnskabsprogram som skal opfylde bogføringslovgivningen er altså ikke bare
noget man lige klamper sammen på en eftermiddag :) (derfor er de
regnskabsprogrammer der gør det XAL, Navision, Admiral og Concorde, nærmest
ikke til at komme i nærheden af prismæssigt) Hvis du bare ønsker at afstemme
checkhæftet/bankbogen så burde det være forholdsvis simpelt ved hjælp af
php/mySQL og hvis du søger om frivillige kræfter så opretter du et projekt
på souceforge, og går ind på dk.opslag.stillinger og husker at søge efter
phpscriptere, med erfaring i mySQL til FRIVILLIGT og ULØNNET arbejde i
fritiden (alt for mange forsøger at bondefange dygtige folk ved IKKE at
melde klart ud at det er frivilligt og ulønnet) så peger du dem hen til dit
projekt - og måske, måske ikke kommer folk susende og du har et program oppe
og kører, til glæde for dig, OG for alle os der IKKE synes det er klamt at
internettet fungerer på denne måde :)

Held og lykke

John

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 12-04-02 15:57

Kasper Johansen wrote:

> Syntes stadig det er lidt klamt bare at tage koden og bruge den... Men det
> lød nu heller ikke som om at han havde tænkt sig at spørge...

Hvordan tager man noget PHP-kode fra en anden uden at spørge? (Og vel at
mærke uden den anden har lagt _kildekoden_ ud til fri brug?)

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-04-02 20:00

Har set et par programmet der skulle være istand til at gøre sådan... Har
ikke selv prøvet men har snakket med nogle der siger at de har gjort det...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 13-04-02 02:42

On Fri, 12 Apr 2002 20:59:37 +0200, "Kasper Johansen"
<Kasper@Johansen.tdcadsl.dk> wrote:

>Har set et par programmet der skulle være istand til at gøre sådan... Har
>ikke selv prøvet men har snakket med nogle der siger at de har gjort det...

Så du vil gerne være dommer og anklage folk, på baggrund af rygter, du
har hørt? :-/

--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-04-02 11:27

Jeg er sådan set lidt træt af den her diskution. Og det er vil sådan set kun
mig det er op til om at jeg syntes at det er klamt...
Og jeg mener ikke at jeg har skrevet at vil være dommer nogle steder,
overhovedet...

Han spurgte bare om jeg havde sådanne programmet og jeg svarede at jeg havde
hørt om dem, men ikke selv prøvet...

Fra : Regin Larsen

Dato : 12-04-02 20:03

Andreas Kleist Svendsen wrote:
> Hvordan tager man noget PHP-kode fra en anden uden at spørge? (Og vel at
> mærke uden den anden har lagt _kildekoden_ ud til fri brug?)

Det kan man ikke! (medmindre at administratoren er en spade)

--
mvh, Regin Larsen - http://opia.dk