[MySQL]Antal tabeller i en database?
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-04-02 13:09

Er det lige meget for performancen om man fx. har 60 tabeller i en database
i forhold til fx. 600 tabeller?
Er der overhovedet nogen grænse?

Med venlig hilsen
Stig Nørgaard Jepsen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-04-02 15:18

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det lige meget for performancen om man fx. har 60 tabeller i en
database
> i forhold til fx. 600 tabeller?

Jeg vil vove at påstå at det er ikke antalet af tabeller der er kritisk, det
er mere mængden af data i disse.

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-04-02 20:35

On Thu, 11 Apr 2002 14:09:05 +0200, "Stig Nørgaard Jepsen"
<stigen@mail.dk> wrote:

>Er det lige meget for performancen om man fx. har 60 tabeller i en database
>i forhold til fx. 600 tabeller?

Det burde det ikke være. I MySQL består hver tabel af normalt tre
filer. Så flere tabeller vil blot give flere filer. Hver database er i
øvrigt tilsvarende blot en mappe, hvor tabel-filerne ligger i.

--
- Peter Brodersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-04-02 21:02

> Det burde det ikke være. I MySQL består hver tabel af normalt tre
> filer. Så flere tabeller vil blot give flere filer. Hver database er i
> øvrigt tilsvarende blot en mappe, hvor tabel-filerne ligger i.

Altså... du siger at det burde ikke være lige meget.... altså betyder det
noget for performancen om det er 60 tabeller i forhold til 600?
Er det det du mener?

Mvh Stig

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-04-02 00:38

On Thu, 11 Apr 2002 22:01:35 +0200, "Stig Nørgaard Jepsen"
<stigen@mail.dk> wrote:

>Altså... du siger at det burde ikke være lige meget.... altså betyder det
>noget for performancen om det er 60 tabeller i forhold til 600?
>Er det det du mener?

Argh - jeg mener: "det burde ikke betyde noget". Det var det, jeg ikke
evnede at sige.

--
- Peter Brodersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 12-04-02 08:29

> Argh - jeg mener: "det burde ikke betyde noget". Det var det, jeg ikke
> evnede at sige.

Ahh, okay. Det var egentligt også det jeg regnede med at du mente. Men jeg
ville bare lige være helt sikker.

/Stig