Sjov adfærd - hvad mon det betyder?
Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-04-02 12:40

Hej NG,

Silk (der vist stadig ikke er klar over forskellen på katte og
mennesker) har fået den særeste vane. Når jeg spiser morgenmad kommer
han og springer op på skødet af mig, stiller sig på bagpoterne, sætter
forpoterne på min ene skulder og snuser forsigtigt til mit hår eller min
kind, hvorefter han hopper ned igen. Somme tider gør han det igen et par
minutter senere. Han vil ikke kæles med eller sidde på skødet, og han er
ikke interesseret i min morgenmad. Det er heller ikke fordi han er
sulten, for kattene får altid morgenmaden serveret inden jeg sætter mig
for at spise. Han gør det kun om morgenen - aldrig ved andre måltider,
selv om jeg sidder på den samme stol!

Det er sådan set ikke spor irriterende, men vældig hyggeligt. Jeg
overvejer om det skal forestille en slags "katteknus"?? Er der nogen
forslag?

/Pernille

Fra : Helle_Andersen

Dato : 11-04-02 13:03

"Pernille Scharff" skrev d. 11-04-02 12:40 dette indlæg :
> [...]
min
> kind, hvorefter han hopper ned igen. Somme tider gør han det igen et

Ja, det kan jo kun blive et gæt
Min første kat var meget fokuseret på at skulle snuse i hår og i ansigt.
Han blev dødeligt fornærmet, hvis nogen dristede sig til at røre ham
inden han havde fået lov at gennemsnuse dem - han skulle nemlig lige se,
om det var nogen han kendte. Han kunne også godt finde på, at skulle
snuse til mig på den måde, men dog ikke på faste tidspunkter. Han ville
heller ikke kæles eller noget - blot snuse. Faktisk kunne han blive ret
irriteret, hvis jeg afbrød hans snuseri

Derfor er min tanke, at når nu du har ligget og snuet en hel nat, kan
det jo være at Silk lige skal tjekke om det nu stadig ER dig ?

Hilsen Helle

http://www.kandu.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-04-02 11:46

Hej Helle,

> Derfor er min tanke, at når nu du har ligget og snuet en hel nat, kan
> det jo være at Silk lige skal tjekke om det nu stadig ER dig ?

Silk sørger som regel for at ligge på min hovedpude og give mig et par
kindgnid om natten - men til gengæld går jeg jo i bad og vasker hår,
inden jeg spiser morgenmad, så det er måske derfor han lige skal op og
checke at jeg stadig er mig selv om jeg ikke længere har hans
duftmarkeringer! Ingen tvivl om at det er kærligt ment og sådan lidt
"flok-mentalitet" tror jeg.

/Pernille

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-04-02 16:12

d. 11/04/02 13:40 skrev Pernille Scharff på pernille@btob.dk i artiklen
hzet8.14524$567.807280@news000.worldonline.dk:

> Det er sådan set ikke spor irriterende, men vældig hyggeligt. Jeg
> overvejer om det skal forestille en slags "katteknus"?? Er der nogen
> forslag?
>
> /Pernille

Det tror jeg lige præcis det er
Det er i hvert fald sådan jeg opfatter det. Donna har også en vane med at
snuse til folks hår (måske håret dufter mere af "en selv"? Eller måske
prøver hun at finde vores duftkirtler i tindingen? Det har katte, så det må
vi da osse ha'? )
Men nogen gange - især hvis hun har savnet mig - udvider hun hos mig
snuseriet til blødt at sætte sin næse mod min kind eller min mund. Jeg kan
ikke andet end opfatte det som et kærtegn - det er bare så sødt.. *snøft*
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-04-02 11:48

Hej Ann,

> [...]
kan
> ikke andet end opfatte det som et kærtegn - det er bare så sødt..

kattekærtegn ER søde, jeg er helt enig! Silk er nu ikke den store
kyssekat, men Ce'Nedra mener absolut at når jeg har været på arbejde
hele dagen skal hun sørge for at jeg bliver vasket i ansigtet når jeg
kommer hjem *fnis* og det er garanteret også kærligt ment selv om det
ikke altid føles så rart...

/Pernille