Vækstkurver ?
Fra : Louise Hansen

Dato : 11-04-02 12:27

Kære Alle

Jeg har lige været til 3 års undersøgelse med min søn, og er nu lidt i tvivl
mht. vækstkurven - især med højden.

Er der nogen, der kender en god website, der omhandler børns vækst og
prognoser omkring udvikling i højde, så jeg kan få en idé hvor høj min søn
bliver som voksen??

På Forhånd Tak !
Louise

Fra : Anja

Dato : 11-04-02 13:24

Hej

Prøv hos netdoktor
http://www.netdoktor.dk/boern/fakta/drengevaeksttabel.htm

Anja

Fra : Anja

Dato : 11-04-02 13:30

Hej igen

Nu fik jeg ikke det hele med.
Jeg har ladet mig fortælle at den højde et barn har som et årig + en meter
eller det dobbelte af en 2 årigs højde. Jeg ved ikke om det passer men
umildbart lyder det rigtig nok.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-04-02 17:16

Hej

Jeg spurgte min læge og han sagde: "Højden som 2-årig gange 2 plus 10
cm, cirka. Det var jeg ret glad for da min ældste søn kun var 83 cm høj
på sin 2-årsdag, så de der plus 10 cm er da en hjælp, selvom han nok
aldrig kommer i nærheden af de to meter.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 11-04-02 18:25

Hej

On Thu, 11 Apr 2002 18:16:18 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg spurgte min læge og han sagde: "Højden som 2-årig gange 2 plus 10
>cm, cirka.

Det må være meget ca. den store her hjemme var 75 da hun var 2 og nu
(14) er hun 165 og vokser stadig.

Vi har fået et skema fra sundhedsplejesken på skolen hvor der er
kurver på iflg. den bliver hun ca. 175 og vores lille (10) der var 85
cm. følger kurven hvor højden er ca. 162.

Jeg mener også at vores læge havde en for børn under 5 år.

MVH

WInnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Girlie

Dato : 11-04-02 19:24

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på sin 2-årsdag, så de der plus 10 cm er da en hjælp, selvom han nok
> aldrig kommer i nærheden af de to meter.

Jeg tror nu heller ikke, at min datter bliver 1,70 cm - jeg er 1, 50 meter,
og hun ER lille stadigvæk...ca. 85-87, tror jeg og hun er lige blevet 3 år:)
Faderen er 1, 81:)

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-02 21:43

In article <3CB5B6D2.4040306@feddersen.dk>,
> [...]

> på sin 2-årsdag, så de der plus 10 cm er da en hjælp, selvom han nok
> aldrig kommer i nærheden af de to meter.

Det skal han bare være glad for, det giver mindre sandsynlighed for
problemer med ryggen.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Niels Ull Harremoës

Dato : 29-04-02 19:15

Jeg tror du skal være *meget* varsom med at konkludere noget om hans
voksen-højde ud fra hans højde som 3-årig.

Jeg var en af de meget små indtil ca. 8. klasse - og skød så i vejret og
endte på 1,84. Ikke kæmpe, men heller ikke småt. Og jeg vokser stadig som 34
årig - nu bare på den forkerte led

Så se hellere lidt på faren, onkler, bedstefædre osv - det giver nok en
bedre ide.

Men man kan da godt lege med tal - du kan fx også tage summen af cifrene i
hans cpr nummer i centimeter og trække fra 2,10 meter - det passer meget
godt i mit tilfælde

Niels Harremoës