Oplysniger fra Odense søges
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 11-04-02 10:10

Hej
Vi laver slægtsforskning og i den forbindelse har vi fundet ud af at vores
fætter der hed Kaj havde en kro i Bendiksgade i Odense i 1962 og får. Vi
mener den enten hed den Lille kor eller Fars kro. Er der nogen der kan
hjælpe. Vi ved ikke hvad Kaj hed til efternavn. Men måske er han i live
endnu eller måske hans børn ? Jeg ved at Kajs forælder var Anna Kathrine
Jørgensen og hun var gift med en der hed Aksel. Hun er født 10-02-1896.

Med venlig hilsen
Farmor Alice

Fra : NielsAageSpecht

Dato : 11-04-02 10:54

Alice Trauelsen <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb552f2$0$97292$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> endnu eller måske hans børn ? Jeg ved at Kajs forælder var Anna Kathrine
> Jørgensen og hun var gift med en der hed Aksel. Hun er født 10-02-1896.

Har I prøvet at kigge i den lokale telefonbog for Odense fra det pågældende
tidspunkt. Post-og tele Museum har en hjemmeside der hedder:
www.ptt.museum.dk/main.aps - derefter trykker du på samlinger, links. Jeg
har set der findes noget fra Odense.
Jeg har forøvrigt selv for København hentet mange gode oplysninger i gamle
telefonbøger om adresser både i 20'erne 40'erne og 60'erne, idet de i
København (Valkendorfsgade) har telefonbøger helt tilbage til 1880-1890

Venlig hilsen

Niels