Default value
Fra : Heine Laursen

Dato : 11-04-02 10:03

Jeg vil gerne have en af mine koloner til at indholde en default value som
er 'no'

Nu har jeg prøvet med :

create table tablenavn (kolonne text(3) not null default 'no'');
create table tablenavn (kolonne text(3) not null default = 'no'');
create table tablenavn (kolonne text(3) not null default value 'no'');
create table tablenavn (kolonne text(3) not null default value = 'no'');

Hvordan gør jeg?

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-04-02 11:07

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne have en af mine koloner til at indholde en default value som
> er 'no'

Prøv med:

create table tablenavn (kolonne text(3) default 'no' not null);

--
Jakob Andersen