Kan ikke læse CD-RW i CD-romDVD drev
Fra : Steven Sørensen

Dato : 11-04-02 09:07

Hej

Hvordan kan det være at mit CD-rom/DVD drev af og til ikke kan læse CD-RW? I
brænderen er der ingen problemer.

Steven

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-04-02 11:54

"Steven Sørensen" <solskov.sorensen@mail1.stofanet.dk> skrev i

> Hvordan kan det være at mit CD-rom/DVD drev af og til ikke kan læse
CD-RW? I
> brænderen er der ingen problemer.

CD-RW er en underlig standard, som ikke understøttes af alle CD-ROm /
DVD-drev - og dem der gør, gør det ikke lige godt. Ofte kan det hjælpe at
brænde skiverne i en lavere hastighed, eller vælge et andet mærke
RW-skiver.

mvh
Peter

Fra : Asle Bjerva

Dato : 11-04-02 22:26

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i melding
> [...]
> DVD-drev - og dem der gør, gør det ikke lige godt. Ofte kan det hjælpe at
> brænde skiverne i en lavere hastighed, eller vælge et andet mærke

Det er ikke slik at du har formattert din CDRW skive med direct CD eller
tilsvarende ? Det er en metode som gjør at man kan bruke CD skiven omtrent
som en diskett. For at man skal kunne lese en slik CD i en alminnelig CD
leser (og DVD leser) må man enten ha et spesielt leseprogram installert på
PCen, eller så må CD RW skiven 'closes'. Det gjøres i brenneprogrammet.
Som regel kan man lese CDRW skiver som ikke er closet i andre CD brennere,
fordi CD brenner programvaren støtter lesing av slike, noe altså vanlige
lesere ikke gjør.
--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamfilter '9' for Epost)

Fra : Steven Sørensen

Dato : 15-04-02 09:01

Hej Asle

TAk for svaret. Jeg ved ikke om den er formateret i Direct CD, men
brænderprogrammet er Easy CD Creator. Hvordan kan jeg mon tjekke det?

Steven