/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Forskelle på Opasia's produkter.
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 10-04-02 21:20

Hej Alle!

Jeg har i øjeblikket et Opasia Standard abonnement til 149.- for 3 måneder.
Men hvad er forskellen på dette åbenbart udgåede abonement og Opasia Plus.

Som jeg kan se det er den eneste forskel at prisen er en del lavere, men man
bliver ikke automatisk konverteret, hvilket jeg syntes er lidt ringe....


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil




 
 
Bjarke Hansen (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 10-04-02 21:24

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message
news:a926pi$c2a$1@sunsite.dk...

> Som jeg kan se det er den eneste forskel at prisen er en del lavere, men
man
> bliver ikke automatisk konverteret, hvilket jeg syntes er lidt ringe....


Prøv https://eservice.opasia.dk



Ulrik Lunddahl (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 10-04-02 22:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> > Som jeg kan se det er den eneste forskel at prisen er en del lavere, men
> man
> > bliver ikke automatisk konverteret, hvilket jeg syntes er lidt ringe....
>
>
> Prøv https://eservice.opasia.dk

Ja, det var der jeg så det, men er der forskel i de 2 produkter ?


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Klitgaard (10-04-2002)
Kommentar
Fra : Klitgaard


Dato : 10-04-02 23:14


"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:a92bma$6e8$1@sunsite.dk...

> Ja, det var der jeg så det, men er der forskel i de 2 produkter ?

Opasia Plus:
http://kundeservice.opasia.dk/opasia-plus/information/info_plus.html

Standard:
http://kundeservice.opasia.dk/opasia-standard/information/info_standard.html

Det var hvad jeg lige kunne finde

--
....Klitgaard



Ulrik Lunddahl (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 11-04-02 01:11

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote:

> Opasia Plus:
> http://kundeservice.opasia.dk/opasia-plus/information/info_plus.html
>
> Standard:
>
http://kundeservice.opasia.dk/opasia-standard/information/info_standard.html
>
> Det var hvad jeg lige kunne finde

Tak, jeg kan ikke se nogen forskel på produkterne, og hvis det er rigtigt
syntes jeg metoden er ganske smart.

- En stor kundebase betaler for en ydelse og man ønsker at sætte prisen ned.
- Der oprettes et nyt produkt identisk med det gamle til en billigere pris.
- Nye kunder køber det nye produkt til den billige pris.
- Gamle kunder fortsætter til den dyre pris, hvis de ikke selv finder ud at
af ændre deres produkt.

Lidt for smart til mit temperament, men jeg kan jo tage fejl....


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Martin Højriis Krist~ (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-04-02 01:29

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:a92kas$8bl$1@sunsite.dk...
> Tak, jeg kan ikke se nogen forskel på produkterne

Bemærk fx opkoblingsnummer
Plus har 16110, Standard har alm numre.
Jeg tror forøvrigt der er noget konvertering i gang.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ulrik Lunddahl (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 11-04-02 01:55

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> > Tak, jeg kan ikke se nogen forskel på produkterne
>
> Bemærk fx opkoblingsnummer
> Plus har 16110, Standard har alm numre.

På de sider jeg får frem står der 16110 på både standard og plus.

> Jeg tror forøvrigt der er noget konvertering i gang.

Hvorfor lave et nyt abonement der er identisk med det gamle og så automatisk
konvertere folk ?


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil



Martin Højriis Krist~ (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 11-04-02 07:03

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:a92mu0$f8e$1@sunsite.dk...
> > Bemærk fx opkoblingsnummer
> > Plus har 16110, Standard har alm numre.
> På de sider jeg får frem står der 16110 på både standard og plus.

Men kun Standard har alm. numre

> Hvorfor lave et nyt abonement der er identisk med det gamle og så
automatisk
> konvertere folk ?

Der er en teknisk forskel på de to.
Hvad tror du der ville ske med kundeservice hvis samtlige kunder skulle
ændre opkaldsnummer på en gang?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Ole Geisler (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Ole Geisler


Dato : 11-04-02 22:00

On Thu, 11 Apr 2002 08:02:40 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Hvad tror du der ville ske med kundeservice hvis samtlige kunder skulle
>ændre opkaldsnummer på en gang?

Det ville formentlig være...... interessant.

Men hvad med 21210000 (mobilopkobling) - virker det også med OPASIA
PLUS ?



--
Se www.repairfaq.org hvis du vil vide mere om fejlfinding/reparation.
Lær at citere korrekt: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
SAT-info før køb af digitalt udstyr http://home3.inet.tele.dk/frda/satkoeb.html
SAT-info med indhold: www.sattv.dk

Bjarke Hansen (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 11-04-02 22:10

"Ole Geisler" <oleg@worldonline.dk> wrote in message
news:3cb5f90d.170998452@news.tiscali.dk...

> Men hvad med 21210000 (mobilopkobling) - virker det også med OPASIA
> PLUS ?

Ja, det gør det da.... Lad endelig være med at rode med det, TDC... bruger
det til at hente mails på min mobilos... via mit NEtexpress abo.



Ole Geisler (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Ole Geisler


Dato : 11-04-02 22:34

On Thu, 11 Apr 2002 23:09:52 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Ja, det gør det da...

Taaaaak.
Så vil jeg fluks oprette et abonnement.

>. Lad endelig være med at rode med det, TDC...

Enig.


--
Se www.repairfaq.org hvis du vil vide mere om fejlfinding/reparation.
Lær at citere korrekt: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
SAT-info før køb af digitalt udstyr http://home3.inet.tele.dk/frda/satkoeb.html
SAT-info med indhold: www.sattv.dk

Bjarke Hansen (12-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 12-04-02 05:42

"Ole Geisler" <oleg@worldonline.dk> wrote in message
news:3cb900f3.173020209@news.tiscali.dk...

> Taaaaak.
> Så vil jeg fluks oprette et abonnement.

Altså, det virker over mit Netexpress abonnement. Og netexpress abonnementet
er svjv baseret på Opasia Plus, men kan altså også være den gamle Opasia
abo...?



Ulrik Lunddahl (11-04-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 11-04-02 23:10

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> > På de sider jeg får frem står der 16110 på både standard og plus.
>
> Men kun Standard har alm. numre

Det står der ikke noget om, der står 16110 som opkaldsnummer i beskrivelsen
i begge datablade.

> > Hvorfor lave et nyt abonement der er identisk med det gamle og så
> > automatisk konvertere folk ?
>
> Der er en teknisk forskel på de to.

Ja, men hvis kunden ikke kan se eller få oplyst denne forskel er det vel for
kunden urelevant.

Prisen er markant lavere, men produktet er det samme, men med interne
tekniske forskelle.

> Hvad tror du der ville ske med kundeservice hvis samtlige kunder skulle
> ændre opkaldsnummer på en gang?

Hvis vi antager at en kunde bruger 100 kr. om måneden på dial up om aftenen,
snakker vi for hver 100.000 kunder et beløb på næsten 75.000.000 om året.

Hvor mange kunder kan kunderservice guide gennem at skifte opkaldsnummer om
dagen, mit bud er at det vil tage ganske lang tid at få alle samme med. En
anden sag er jo nok at de fleste slet ikke vil opdage, at de hvis de passer
på ovenstående forbrugsmønsker betaler 714 kroner mere om året end hvis de
konverterede.

Sidst men ikke mindst kan jeg ikke se de tekniske forhindringer i at sætte
prisen end for de eksisterende kunder.

Måske er det bare mig der er gammeldags, men i weekenden købte jeg en skovl
og en kost i en tømrerhandel, de kostede 199.- stykket, altså 398.- i alt.
På min vej ud af foretningen så jeg et tilbud med den samme skovl og kost
tapet sammen, det hed et villaset og kostede 149.-

Jeg gik tilbage til damen og spurgte om jeg kunne bytte dem til villasættet,
de de så helt ens ud, og hun sagde med det samme, at de var ens, og at der
var en fejl at de ikke havde fået omkodet kasseapparatet så dem der hentede
redskaberne i butikken fik den billige pris, altså en teknisk forskel på
prismærkerne, men i praksis den samme skovl og kost.

Hun lavede en kreditnota og udbetalte pengende, men hun kunne naturligvis
også have sagt til mig at jeg skulle stille skovlen og kosten tilbage og
hente det nye sæt ude ved indgangen hvis jeg ville have den billige pris,
for begge en brugbar løsning, men totalt spild af tid, det eneste formål med
en sådan molbo løsning ville være at hun slap for arbejdet med at sætte nye
prismærker på varene og tjente 249.- kroner på alle de kunder der ikke så
tilbudet på vej ud.

Det sidste ville uden tvivl være den metode som økonomisk gav det bedste
resultat, og hvis foretningen bevist valgte denne metode ville jeg finde det
meget umoralsk.

Den sidste model er at hun kunne sige, dit fjols, købt er købt, og desuden
er der ikke andre tømrerhandler i denne lille by, så smut med din nye kost
og skovl, "vi tales ved" når du kommer for at handle igen....

Det sidste er direkte skræmmende, sikkert lige så skræmmende som det er for
de fleste at skulle skifte udbyder, mail adresse, ja, sågar teleudbyder.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408627
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste